Spørsmål om telle vekt.

Jeg har nå testet ut min telle vekt de siste dagene og har funnet ut at Tile 1 x 2 with Groove Trans-Light Blue 10 stykk veier 3 gram på vekta og
Tile 1 x 2 with Groove Dark Brown 10 stykk veier 2,62 gram på vekta.
Jeg trodde at alle Tile 1 x 2 with Groove veide 0.26 gram i følge bricklink så da må de som er Trans-Light Blue og andre Trans-Clear veie mer.


Jeg har bestilt 800 stykk Dark Bluish Gray Tile 1 x 1 with Groove fra en selger og der mangler det 4 stykk telle vekt sier 796
skal si i fra om det eller er det litt avvik i order på + / - 1 % av ordre i dette tilfelle 792 - 808.
Jeg har telt opp flere lugbulk ordre og mange av har noen flere i pose.

Laget også en ramme på 10 x 10 brikker der jeg telte de manuelt uten telle vekt og kom også fram til 796 stykk.
Telte opp 100 stykk av gangen da.

Det er 100 stykk Dark Bluish Gray Tile 1 x 1 with Groove i hver pose :

Fargen på tilen utgjør forskjellige farger :slight_smile:
Så rød tile kan være tyngre enn blå til men lettere enn gul tile.

Derfor er det viktig å måle opp alt :slight_smile:

Det skyldes nok hovedsakelig at gjennomsiktige og ugjennomsiktige klosser er laget av forskjellig materiale, og da er det ikke så rart at de ikke veier det samme. Støpeformene er også forskjellige for gjennomsiktige og ugjennomsiktige klosser, for materialene oppfører seg forskjellig når de blir varmet opp.

Samme del i samme farge kan tom. ha forskjellig vekt.

Og det å klage på at det mangler 796 av 800 er nokså smålig (under forutsetning at det faktisk stemmer, for jeg ville ikke stolt 100% på tellevekta på så store tall og så små deler).

4 av 800 :slight_smile:
Hadde det manglet 796 av 800 så tror jeg de fleste hadde klagd :slight_smile:

Har gitt han positiv svar selv om det manglet 4 Dark Bluish Gray Tile 1 x 1 with Groove i orderen det er så lite at jeg ikke sier i fra.
Det er ikke mer en ca 1,4 kr.
Men da jeg bestilte 120 Dark Bluish Gray Tile 2 x 4 with Groove og det manglet 1 sa jeg i fra om det til selger.
Det er mest i gamle sett jeg har sett det mangler deler og har opplevd også manglene ting i order.
Takk for info om at fargen på tiles og andre elementer kan ha forskjellige vekt.
Måtte ta i bruk liters mål for å veie 2000 technic pins som var nedsatt -60% i pris.
Har bestilt en del ordrer fra bricklink i det siste i tilfelle 350 kr grense tollfri grense blir borte i 2019.

:wink:

Å telle over BL ordre når de ankommer har jeg aldri gjordt og vet aldri om det mangler noe heller :laughing:
Både veier du og teller manuelt hver gang?