Skal du til Skærbæk? Da kan du kanskje hjelpe Fairy Bricks!

Hei!

De aller fleste av dere kjenner Fairy Bricks, den veldedige britiske organisasjonen som Kevin Gascoigne leder, og som deler ut LEGO-sett til syke barn på sykehus - etter hvert over store deler av verden, også i Norge. Kevin og Fairy Bricks har vært til stede under PKH de siste årene, og kommer også etter planen i oktober, så sant det er praktisk mulig å få det til.

I forbindelse med PKH ønsker vi å distribuere ut noen esker med LEGO-sett til sykehus i nærområdene der dere kommer fra. Men å sende disse eskene fra Storbritannia til Norge medfører en kostnad, og de pengene kan Fairy Bricks bruke bedre andre steder. Og det er der Skærbæk-vinkelen kommer inn!

Kevin kjører til Skærbæk med bilen full av esker som skal doneres, til sykehus i flere land. Siden han allerede skal kjøre fra Storbritannia til Skærbæk i september er det i overkant voldsomt å legge ut på en ny langtur til Trondheim allerede i oktober. Så hvis noen av dere har plass i bilen til en eller flere esker, og kunne tenke dere å ta dem med inn i Norge, så ville både vi og Fairy Bricks sette veldig stor pris på det. Det eliminerer transportkostnader, og i og med at dette er LEGO-sett som skal doneres til veldedige formål skal det ikke være importavgifter på dem. Dette burde være enkelt å forklare, og jeg regner med at Kevin kan ordne et skriv som bekrefter dette for dere.

Jeg skulle selv veldig gjerne tatt med opptil flere kasser, men for første gang kjører jeg ikke selv, jeg tar fly :frowning:

Kommenter gjerne under her hvis du/dere kunne tenke deg å hjelpe oss med dette! Sannsynligvis vil dette også medføre at dere kan dele ut esker med LEGO til et sykehus i deres nærområde, og det kan jeg bare skrive under på at er en veldig god opplevelse!

Are

Kan legge til at jeg har fått bekreftet at Kevin lager papirer på hver kasse, så det skal være null problem i tollen.

Men han må jo da gjøre papirarbeidet for hver enkelt kasse, og det må han rekke før Skærbæk, så hvis noen tenker å melde seg må det skje før torsdag om en uke (16. september).

Heisann og kjempeflott tiltak :smiley:

Jeg kjører bil tur/retur Skærbæk og har sikkert noe plass igjen i bilen på returen hjem…dvs da har jeg unnskyldning for ikke å kjøpe for mye selv der nede :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Det høres helt fantastisk ut! Kassene måler 54 x 44 x 41 cm. Hvor mange kasser kan du forplikte deg til å ta med? Kevin må nesten ha et antall på forhånd, så han slipper å returnere til England med dem…

Og til dere andre: Dimensjonene er altså 54 x 44 x 41 cm. Alt hjelper, kan dere ta med én kasse er det også bedre enn ingen kasser!

Jeg skal klare å få med 2 kasser, kanskje 3 stk hvis de kan debokses litt ?

Det kan de, så lenge innholdet blir det samme igjen etterpå :laughing: da noterer jrg tre på deg!

Regner med å ha plass til 2 kasser.
De ender opp mellom Oslo og Drammen.
Men hvordan blir distribusjonen videre?

Det må vi nesten ta etter hvert - enten blir de med noens lass til Trondheim, eller så blir de delt ut i ditt nærområde - av deg, eller noen andre. Noterer to kasser!

Jeg burde i et hvert fall klare å få med en boks, selv om bilen er liten.

Supert! Noterer det. Nå snakker vi, altså, dere leverer :slight_smile:

Da har vi så langt klart å finne rom til åtte Fairy Bricks-kasser fra Skærbæk/Billund til Norge. Det er kjempebra!!

Klarer vi noen til før Kevins frist går ut på torsdag? :smiley: