Skal dere ha noe fra S@H?

Som jeg nevnte på siste møte (men som ikke er unikt for meg), så har jeg slektninger i utlandet som kan ta imot bestillinger for meg. Det nærmer seg nå en anledning for meg å bestille, og jeg lurer på om det er noen her som har lyst på noe fra S@H?
Selv skal jeg kun skaffe meg 10190 Market Street, så er det noen andre her som vil ha noe og som kan spleise på fraktkostnadene? Det skal vites at jeg ikke har allverdens ressurser, og jeg setter derfor en grense ved ca 5-6000 SEK på bestillingen totalt. Det er ikke så veldig mye, men omtrent hva jeg kan sette til side.
Jeg bestiller første uke i juli, slik at jeg er temmelig sikker på at hele bestillingen er i havn ved opplukk. Deretter kan det gjøres opp ved neste møte (i slutten av august?).

Har du sendt bestillingen? Hvis ikke, så vurderer jeg å bestille Café Corner og kanskje noe fra PaB e.l. i tillegg.
Må bare sjekke med min internettskeptiske mor… Rolling Eyes
Dessverre kan jeg ikke komme til møtet (som er i Oslo…?) så der kan vi muligens ha et problem. (post?)
Jeg skjønner det godt hvis du ikke stoler på meg/ikke vil gjøre “business” med meg. Razz

Jeg kan tenke med å bestille noe, så jeg sender deg en mail via medlemslista. Fint om du kan bekrefte mottak.

UniqueBuilder wrote:
Har du sendt bestillingen? Hvis ikke, så vurderer jeg å bestille Café Corner og kanskje noe fra PaB e.l. i tillegg. Må bare sjekke med min internettskeptiske mor.. Rolling Eyes Dessverre kan jeg ikke komme til møtet (som er i Oslo..?) så der kan vi muligens ha et problem. (post?) Jeg skjønner det godt hvis du ikke stoler på meg/ikke vil gjøre "business" med meg. Razz
Bestillingen har ikke blitt sendt, nei. Jeg har ingenting i mot å gjøre nettbusiness med deg, men du skal vite at store sett godt mulig kan være dyre i postfrakt... De veier tross alt en hel del. Sjekk med moren din først, det skal vites at jeg har ingen negativ erfaring med S@H bortsett fra det vanlige som også skjer med vanlige butikkssett, i hvilket tilfelle Lego Norge er veldig hjelpsomme.

Hei
Har begynnt å bygge litt lego igjen (etter the “dark ages”)…
Hvor mye må jeg betale for et sett med cafe corner inkludert porto til norge (sånn ca) ved å bestille gjennom deg (avhenger så klart av om du vil ta med bestillingen min Wink )?!
Antar du lurer deg unna tollen (eller må en plusse på det Confused )?!
Hvis det er aktuelt, kan jeg isåfall komme og hente det i skiptvet (bor ikke langt unna)…

Om du har kommet ut av DA synes jeg du bør registrere deg Smile

Hehe…
Har registert meg i dag, men tar vist sin tid før jeg får bekreftelsen (kommer vell i morra)…
Har ikke mye lego og ikke så mye kr og bruke på det nå heller, men synes det er morro å bygge litt og/eller sikle på nettet på alt en så gjerne skulle hatt… Crying or Very sad

Man trenger ikke mange klosser for å bygge gode og kule ting! Kvalitet over kvantitet, vet du Smile

Barbossa? wrote:
Hei Har begynnt å bygge litt lego igjen (etter the "dark ages").. Hvor mye må jeg betale for et sett med cafe corner inkludert porto til norge (sånn ca) ved å bestille gjennom deg (avhenger så klart av om du vil ta med bestillingen min Wink )?! Antar du lurer deg unna tollen (eller må en plusse på det Confused )?! Hvis det er aktuelt, kan jeg isåfall komme og hente det i skiptvet (bor ikke langt unna).. Hvis du kan hente det så er det jo utrolig flott! I det tilfelle hadde det blitt 1549 kroner. Porto/frakt/toll behøver du ikke bry deg om hvis du henter det personlig. Uansett så importerer jeg via besøk hos utenlandske slektninger el. slektstreff, så toll ser jeg uansett bort fra. Forresten UB, jeg fikk postfraktprisene fra Andy:
Sitat:
Egenemballert pakkepost koster 120 kr under 10 kg. 199 kr over 10 kg. Dersom målene er under 120 x 60 x 60 cm. Café Corner's dimensjoner er 60 x 50 x 10, alle rundet av oppover, så det er 120 kroner i post hvis du lurer. Dvs kr 1499+kr 120+(kr 50). Altså kr 1669. LEGO bruker identiske priser i SEK og NOK, uavhengig av valuta - siste verdien der er hva LEGO tar i frakt, fordelt på oss som skal ha. Om du har fått grønt lys fra foreldrene dine, så tenker jeg meg at vi kan gjøre det samme som jeg har kommet til overens med Andy, at du betaler via nettbank e.l når du får en bekreftelse fra meg med kopi av kvitteringen på at det er blitt sendt. Og til alle; grensen på prisen til bestillingen er nådd med alle de kaféene! Om Andy, UB og "Gjest" skal ha det de vil ha så legger jeg ikke til mer! Og hvis noen lurer, ingenting er i Norge før andre uken i August.
Freddie wrote:
Porto/frakt/toll behøver du ikke bry deg om hvis du henter det personlig. Uansett så importerer jeg via besøk hos utenlandske slektninger el. slektstreff, så toll ser jeg uansett bort fra.
For å være pirkete: Det er ikke toll dere betaler ved import over 200 kroner (fra andre steder som sender til Norge, feks. amazon), det mva. på de produktene som er kjøpt mva/vat-fritt i feks. England - pluss et admenistrasjonsgebyr til posten/speditøren. (sitat toll.no: Tollvesenet krever kun inn merverdiavgift og eventuell toll for varen. Transportører vil derimot ofte belaste deg med gebyrer når de sender varen til deg.) Så langt er det ingen særtoll på leker/Lego, og det skal litt til å bli tatt på å ha handla Lego for mer enn 6000 kroner (verdigrense for shopping for hjemførsel i utlandet). Når ting sendes til Sverie/Danmark/andre EU-land er mva. på den %-sats det aktuelle landet bruker allerede betalt..... Men en ting skjer: S@H kalkulerer porto etter kjøpsbeløp, det øker etter hvor mange du kjøper. Men selv med stor oppslutning fra Brikkelauget når du vel ikke begrensninga på 10 pr. handel (og da trenger du vel også stor bil hjem fra slektstreffet) Wink aj-ml - som plukka opp sin CC i England før påske og snart skal få pakke fra USA Very Happy

"Hei
Har begynnt å bygge litt lego igjen (etter the “dark ages”)…
Hvor mye må jeg betale for et sett med cafe corner inkludert porto til norge (sånn ca) ved å bestille gjennom deg (avhenger så klart av om du vil ta med bestillingen min Wink )?!
Antar du lurer deg unna tollen (eller må en plusse på det Confused )?!
Hvis det er aktuelt, kan jeg isåfall komme og hente det i skiptvet (bor ikke langt unna)…
Hvis du kan hente det så er det jo utrolig flott! I det tilfelle hadde det blitt 1549 kroner.
Porto/frakt/toll behøver du ikke bry deg om hvis du henter det personlig. Uansett så importerer jeg via besøk hos utenlandske slektninger el. slektstreff, så toll ser jeg uansett bort fra.
Forresten UB, jeg fikk postfraktprisene fra Andy:

[quote]
Egenemballert pakkepost koster 120 kr under 10 kg. 199 kr over 10 kg. Dersom målene er under 120 x 60 x 60 cm.
Café Corner’s dimensjoner er 60 x 50 x 10, alle rundet av oppover, så det er 120 kroner i post hvis du lurer. Dvs kr 1499+kr 120+(kr 50). Altså kr 1669. LEGO bruker identiske priser i SEK og NOK, uavhengig av valuta - siste verdien der er hva LEGO tar i frakt, fordelt på oss som skal ha.
Om du har fått grønt lys fra foreldrene dine, så tenker jeg meg at vi kan gjøre det samme som jeg har kommet til overens med Andy, at du betaler via nettbank e.l når du får en bekreftelse fra meg med kopi av kvitteringen på at det er blitt sendt.
Og til alle; grensen på prisen til bestillingen er nådd med alle de kaféene! Om Andy, UB og “Gjest” skal ha det de vil ha så legger jeg ikke til mer!
Og hvis noen lurer, ingenting er i Norge før andre uken i August."
Er ikke Barbossa nei, og administratoren er tydligvis ikke innom så ofte… Så ikke fått registert meg enda…
Synes dette ble litt i dyreste laget for meg nå gitt, mulig jeg misforstod deg… Trodde du skulle bestille fra Lego.c o m i usa til usa?! Og prisen på cafe corner der er 140 dollar, dollaren ligger på 5,8 kr nå(la oss si 6 da), 6*140=840 pluss porto blir jo max 1000 kr…
Er sikkert jeg som har misforstått noe veldig i en forkortelse eller noe (er jo rimelig fersk i gamet)… Men hvis prisen holder seg så må jeg nok trekke meg fra bestillingen (regner med at du ikke har sent den enda)…
Beklager bryet Freddie (Setter stor pris på en forklaring, så jeg skjønner hvor jeg har misforstått og unngår det neste gang)

Akk, det er bare nok et eksempel på den syke forskjellsbehandlingen når det gjelder pris… Statene er det aller billigste stedet å handle LEGO på, mens vi stakkars europeere får 30% høyere priser… Det må vi bare leve med, av en eller annen rar grunn.
Forresten så ble det sendt til noen han kjente i Tyskland, så vidt jeg forsto det._________________

UniqueBuilder wrote:
Akk, det er bare nok et eksempel på den syke forskjellsbehandlingen når det gjelder pris.. Statene er det aller billigste stedet å handle LEGO på, mens vi stakkars europeere får 30% høyere priser.. Det må vi bare leve med, av en eller annen rar grunn. Forresten så ble det sendt til noen han kjente i Tyskland, så vidt jeg forsto det.
Det er jo helt latterlig, spes siden dritten kommer fra danmark Twisted Evil Men viste jo om prisforkjellene, trodde han skulle bestille til usa jeg.. Er det ingen som kjenner noen i USA da, som kan bestille da?! Men om han bestiller til tyskland, blir det vell fortsatt ikke mere enn 1120 nok pluss porto da (kosta jo 140 euro så jeg, ganger Cool, Hvor får du 1550 nok fra? (ikke meninga å være frekk eller noe men prøver bare å skjønne regne stykket, kan jo hende det blir aktuelt å importere noe seinere og da er det greit å vite åssen en gjør det billigst mulig)
Gjest wrote:
Er ikke Barbossa nei, og administratoren er tydligvis ikke innom så ofte.. Så ikke fått registert meg enda.
Question Du er ikke avhengig av admin for å registerere deg. Ikke har du sendt noen melding til admin heller. Sikker på at du oppga riktig mailadresse da du registerte deg? BTW: Siden Freddie snakker om priser i SEK, så kan man vel gjette seg til at han bestiller fra Sverige. Smile_________________www.robotkompaniet.no
Thomas wrote:
Gjest wrote:
Er ikke Barbossa nei, og administratoren er tydligvis ikke innom så ofte.. Så ikke fått registert meg enda. Question Du er ikke avhengig av admin for å registerere deg. Ikke har du sendt noen melding til admin heller. Sikker på at du oppga riktig mailadresse da du registerte deg? BTW: Siden Freddie snakker om priser i SEK, så kan man vel gjette seg til at han bestiller fra Sverige. Smile
Var jeg som misforstod denne frasen i mailen jeg fikk:
Sitat:
Medlemskapet ditt er deaktivert, og må reaktiveres av forumets administrator før du kan logge deg på. Du vil motta en ny e-post når medlemskapet er reaktivert... Var jo bare å trykke på linken som jeg skjønte nå, når jeg titta litt nøyere på mailen, så nå tror jeg jeg skal være registert gitt Wink Laughing Mye mulig han bestiller til sverige(derfor prisen var så høy muligens), men man trenger jo ikke akkurat slektninger el i sverige for å gjøre det.. Bare bestille poste restante til nærmeste postkontor på innsiden av grensen, når en tror varene er på plass ringer en og spør postkontoret også er det bare å dra og hente rasket..

Aj-Ml skal visstnok bestille noe fra USA, ta kontakt med henne…
Jeg har slektninger boende i Sverige og Danmark, men ettersom de norske prisene på S@H (Ja! Det finnes norske priser, bare ikke norske destinasjoner.) er identiske med de svenske etter erfaring, så er det de som er veiledende.
Don: Jeg har uansett fått beskjed med å vente med bestillingen grunnet at mottagerne er på ferie. Så ingen problemer.
Poste restante eh… Jeg skal ta en nærmere titt på akkurat det, virker veldig interresant. Om Strömstads postkontor tar i mot slikt så er mye løst.
Edit: Laughing Sensuren…

Freddie wrote:
Aj-Ml skal visstnok bestille noe fra USA, ta kontakt med henne... Jeg har slektninger boende i Sverige og Danmark, men ettersom de norske prisene på S@H (Ja! Det finnes norske priser, bare ikke norske destinasjoner.) er identiske med de svenske etter erfaring, så er det de som er veiledende. Don: Jeg har uansett fått beskjed med å vente med bestillingen grunnet at mottagerne er på ferie. Så ingen problemer. Poste restante eh... Jeg skal ta en nærmere titt på akkurat det, virker veldig interresant. Om Strömstads postkontor tar i mot slikt så er mye løst. Edit: Laughing Sensuren...
Godt det ikke ble noen problemer, best å ikke erte på seg de som har flere lego brikker enn meg (alle innpå her regner jeg med Rolling Eyes ) Laughing Hehe, mulig jeg skriver det feil, men poenget med det er at man skriver på navnet sitt og sender det til addressa på det aktuelle postkontoret.. Har bestillt mye fiske utstyr fra england på den måten.. Siden det er innen eu er det veldig gunstig.. Men man har strengt tatt bare lov å ha med "utstyr" for 5-6000 per pers over grensa, så gjelder å få med seg noen kompiser på "harry tur", så en ikke blir stoppa alene i bilen med utstyr for 30000 når en kun har lov å ha med seg for 5-6000.. Er noen år siden vi "smugla", men synes å huske at postkontoret hadde flytta el siste turen og kortere åpningstid, men vi bare ringte så lokka de opp for oss, var jo skjeleglad for å bli kvitt pakkene med fiske utstyr (de opptok jo halve plassen i lokalet Laughing Laughing Wink ) Vi brukte det i årjang, kortest fra "indre" det, mulig de har åpna i tøksfors også nå, isåfall enda kortere Wink

Jeg har allerede en poste restante adresse som jeg kan sende til se, posten.se var veldig hjelpsom på det der. Alt som trengs i følge de, er dette:
[Mottagers navn]
Poste Restante Postcenter
452 01 Strömstad
Sverige
Jeg skal innom Strömstad veldig snart, passer på å ta en tur innom postcenteret der og stille noen spørsmål rundt det. Vil bare være sikker på hvordan det virker, med tanke på at det blir første gang med poste restante (for å ikke nevne det sorte hullet som kan oppstå i lommeboka mi!).

Hvem kontaktet du for å ordne en slik adresse?

torerik wrote:
Hvem kontaktet du for å ordne en slik adresse?
Jeg bare gikk inn på nettet og fant post addressa til postkontoret.. Ser ut som Freddie har en litt mer "proff" adresse, med poste restante i adressa.. Rimlig sikker på at jeg ikke hadde det, men kom fram for det gitt.. Skal vell mye til at det blir et svart hull i lommeboka.. Eneste faren med det sånn som jeg ser det, er at en venter for lenge med å hente det så de sender det tilbake igjen.. Du kan jo spørre hvor lang tid de har pakka der før den blir retunert (mener det er 1 måned).. Men er vell skjelden aktuelt å bestille så mye lego at de må sende det i flere pakker.. Fiskeutstyret kom som regel i 2-4 pakker og da måtte vi jo vente en stund fra den første pakka kom så vi var sikkert på at de andre hadde kommet også.. Men gikk bra, sente aldri noe tilbake heldigvis Wink