Samkjøring Bergen-Trondheim-Bergen PKH 2019

Hei,
vurderer å kjøre Bergen-Trondheim med start fredag 26. april særdeles tidlig om morgenen. Tanken var i utgangspunktet å føre min eminente el-bil oppover, men jeg innser at det går for mye tid vekk i lading (og evt venting på ledig lader underveis) på en så lang tur gjennomført på én enkelt dag. Dermed tenker jeg å muligens leie en fossil en (liten stasjonsvogn tilsvarende Golf f.eks) til rundt 1500 kr for 4 dager, retur blir da mandag morgen og forhåpentligvis fremme i Bergen igjen ikke alt for sent på kvelden. Tenkt rute er E16 Bergen-Ryfoss - Beitostølen/Valdresflye - Sel - Oppdal - Trondhjem by.

Noen som er interessert i å være med og evt dele på kostnadene på leie og drivstoff samt bytte på å kjøre? Alternativt; er det andre som tenker å kjøre med egen bil de aktuelle dagene som kunne tenke seg en ekstra sjåfør? Ønsker noenlunde rask avklaring på dette for å avgjøre hva som kan medbringes til arrangementet.

Jeg skal kjøre oppover etter den ruta du skisserer på fredag 26. slik jeg gjorde i fjor. Men returen er jeg mer usikker på. I fjor kjørte jeg søndag kveld til Vågå og overnattet der og fikk da en behagelig kortere tur på mandag (og var hjemme tidligere). Kjører en Ford Galaxy og tror det skal være plass til en del Lego utenom det jeg skal ha med selv.

Er absolutt med på samkjøring. Du kan jo ringe meg så kan vi diskutere en eventuell løsning.

Dette høres strålende ut, og en overnatting på veien var ingen dum idé. Jeg slår på tråden snarlig!

Jeg hadde i utgangspunktet planer om å bli med på kjøring i år, men prosjekter på jobb gjør at jeg ikke klarer å ta fri hverken fredag eller mandag, så da blir det desverre fly på meg i år.

Jeg kjører Aurland-Trondheim-Aurland, fredag morgen til søndag kveld

Har orget samkjøring sammen med laphroag, så det ordner seg! Vi drar også søndag kveld, men tar trolig en overnatting på veien.