Rubber duck - Fra Maya til Lego.

Nettopp testet ut noe nytt - nemelig å konvertere en 3D modell til Legoklosser i Maya for deretter å bygge det. Funket utrolig bra så nå kunne jeg bare ønske jeg hadde et tonn med klosser så jeg kunne bygget noe større :smiley:

Stilig! Lager den en MLCad fil til slutt også, som gir en oversikt over brukte deler osv?

Jeg tror faktisk LEGO også bruker noe lignende når de begynner designprosessen på enkelte av deres modeller, men jeg er usikker i nøyaktig hvilke sammenhenger de gjør det.

Nei den lager dessverre ikke MLCad fil, Men da har jeg ihvertfall modellen så får jeg heller bygge den opp på nytt i MLCad for å få klossene, eller heller bare kjøpe inn et tonn med klosser så man vet man har nok :slight_smile: Går å funderer på hva stort jeg skal lage :unamused:

Den var kjempesøt den anda der :slight_smile:

Du som er så flink med biler burde tatt å laget en STOR modell (rundt skala 1:4 eller mindre) på denne måten, av en god gammel veteranbil.

virker som en ganske kul måte å lage CG lego på, spesielt hvis du har laget noen virkelig storslagne modeller i Maya.