Rolls Royce 1909 og Cadillac 1913 i byggeveiledning

I 1975 var det noen veteranbiler tilgjenglig. To av modellene var en Rolls Royce 1909 og en Cadillac 1913. Jeg har laget en bok som inkluderer begge modellene med de justeringer som måtte til for å få en modell som bare hadde deler som fortsatt kan skaffes. Boken trykkes på trykkeri i høy kvalitet som varer mange år. Boken kan bestilles her

blurb.com/b/7432784-lego-rol … illac-1913

[attachment=2]Noname2.jpg[/attachment]

[attachment=1]Noname3.jpg[/attachment]

[attachment=0]Noname1.jpg[attachment]

Litt nyskjerrig på hvilke deler som man ikke får tak i?

Vet blandt annet at det er hjulene på disse er av den typen man stakk inn i en 2x4 kloss som hadde ett lite hull i siden.
Var et stort hjul med eiker ala kjerre hjul men med dekk i ytterkant. Får ikke slått opp riktig del.
Jeg hadde Cadillacen som liten og planlegger å bygge denne opp igjen etter hvert.

Denne? [part]35c01[/part]

Ser ut som de ja.

I tillegg vil jeg trø disse delene er litt vanskelige
[part]7049b[/part]
[part]3009[/part] trans clear gammel type.
3087c gul. klarte ikke å få link info til å virke med denne

Alle delene får man jo tak i :slight_smile:
Det er derfor man spør eieren av boken om slikt hva han mener :slight_smile:

Antagelig menes deler som kan skaffes nye fra Lego.

Dette er settnr. 390 og 395.
Jeg hadde (har?) 390 og 391.

brickset.com/sets/theme-Hobby-Set

Ja, riktig. Hvis man vil kjøpe nye deler og bygge denne. Det er meningen med boken. :wink: :wink:

Fikk bygget 390 og 391 i sommer, fant heldigvis alle delene, de hadde overlevd barndommen, og hjulene var fortsatt like hele. Hadde også politimotorsykkelen, men har ikke sjekket ennå om jeg har alle delene som trengs for å bygge den. Bilene står til pynt i hyllen, er blant de settene jeg er mest glad i :smiley:

Moro. Men ikke alle finner de delene og det er veldig begrenset av dem. Det er grunnen til at jeg laget boken for disse bilene er jo pyntegjenstander. Dessuten er ikke de hjulene akkurat billige hvis man finner dem.

http://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=35c01&idColor=5#T=S&C=5&O={“color”:5}

http://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=35c01&idColor=1#T=S&C=1&O={“color”:1}

Jeg har en grunn til til at jeg laget denne boken. Det er mange dyktige byggere her på forum som sikker kunne laget en sånn selv uten byggeveiledning, men akkurat som modelljernbare er beregnet på voksne så er LEGO beregnet hovedsakelig for barn, og barn er ikke så dyktige at de kan komponere en sånn bil selv så de trenger byggeveiledning.
(nå går det mot jul)

Kjapt Googlesøk så fant jeg denne alternative moderniseringen:
flickriver.com/photos/299871 … 059973661/

Liker de buede overflatene…

Så du bygger i LDD og tar screenshots som du da selger?

Enkelt søk fant jeg denne:

lego.brickinstructions.com/lego_ … olls-Royce

Poenget er vel at Rottenikken har byttet ut enkelte utgåtte deler i sin byggeveiledning…
Men om det finnes noe marked for å selge en slik oppdatert byggeveiledning for disse gammeldagse modellene - i bokform - finner han vel ut… :wink:

Men hvis han lager en oppdatert byggeveiledning for UCS Millenium Falcon med bare “kurante” deler vil kanskje fler være interessert…? :smiley:

Inkl frakt til Norge (minimum $11) så kommer denne på over 250 kroner, og det er så vidt jeg kan se et hefte på 20 sider i tilnærmet A4-format (US letter). Hva med å tilby den i elektronisk format i stedet?

Til sammenligning: For ~250-300 kroner så får man publikasjoner i hardcover som f.eks dette: http://www.arvobrothers.com/book.html

Hmm …
Det er jo en ide …