Radiostyrt LEGObil

Og nei, jeg tenker ikke på de settene man får kjøpt.
Jeg er mer ute en radiostyrt LEGO bil i minifig format. En som kan kjøre på veiplatene.
Burde være relativt “smal sak” å få til en slik bil. Men det som hadde vært kjekt, hadde vært å fått RC komponentene “fordelt” i LEGO klosser slik at de lett kan brukes til å bygge opp en annen bil. Minst mulig låst modul.
Er det noen av dere som vet om det er gjort noe på dette?
Om noen har vært borti noe slikt, sett bilder eller har gode tips til hvordan løse det, skrik ut:)
Finnes flere aktuelle RC biler som kan være “donor”, men tror jeg i første omgang går for en liten billig sak de selger på RadioShack. Hadde en før, men den har tatt kvelden.

Problem 1: Ved å putte ting inn i en kloss må man modifisere ved å kutte, bore i klossen(e).
Problem 2: Batteri, og plass til batteri.
Forslag til løsning:

  • Bygg en bil i LEGO slik du vil ha den, og putt en kraftig magnet inne i konstruksjonen nærmest veiplaten.
  • Lag en togbane som passer med banen på veiplatene.
  • Bygg en vogn med motor og en tilsvarende karftig magnet som er plassert øverst på vogna.
  • Bygg et stilassystem rundt togbanen, og legg veiplatene oppå dette sammen med resten av byen.
  • Tut og kjør! Du har da også et T-banesystem til byen. Vil også fungere med flere biler samtidig.
  • Det eneste som ikke er av LEGO er da magnetene (tror ikke togmagnetene er karftige nok)
Tekno wrote:
Problem 1: Ved å putte ting inn i en kloss må man modifisere ved å kutte, bore i klossen(e). Problem 2: Batteri, og plass til batteri. Forslag til løsning: - Bygg en bil i LEGO slik du vil ha den, og putt en kraftig magnet inne i konstruksjonen nærmest veiplaten. - Lag en togbane som passer med banen på veiplatene. - Bygg en vogn med motor og en tilsvarende karftig magnet som er plassert øverst på vogna. - Bygg et stilassystem rundt togbanen, og legg veiplatene oppå dette sammen med resten av byen. - Tut og kjør! Du har da også et T-banesystem til byen. Vil også fungere med flere biler samtidig. - Det eneste som ikke er av LEGO er da magnetene (tror ikke togmagnetene er karftige nok)
Problem 1: ødelegge klosser, ikke noe praktisk problem å gjøre det - samvittigheten derimot:s Problem 2: ZipZap's er på størrelse med en god gammel matchbox bil, så burde være mulig å bygge inn det som trengs i 3-4 4x2 klosser - eller deromkring. Liker planen din, og for en "setup" er den genial. Men siden jeg ikke har plass til å sette opp en by, og liker frihetstanken med en liten radiostyrt bil tror jeg det er retningen pr nå. Vil gjette på de fleste her syns det er dødsynd å ødelegge en klosse, og er enig i at modding av klosser for få til byggverk er helt feil. Men når man må "bygge inn noe" ser jeg at det kan aksepteres;) Så om jeg ender opp med å sage i en kloss får jeg håpe ingen kicker meg fra forumet. Har no LEGO kjøpt på e-bay som det lukter røyk av, får ofre en av de....

Hva med å kjøpe Cobi eller MegaBlock brikker for å modifisere? Eller det er kansje like mye “helligbrøde” og blande LEGO og kopier som det er å modifisere?
Selv vil jeg helst ikke modifisere noen brikker så fremst jeg ikke på den måten får en veldig god funksjon ut av det og kansje det blir en ny brikke?
Idéen med bittersmå radiostyrte biler burde vel være greit å bygge inn i noen LEGO minifig size biler? Jeg har selv tre microsize fjernstyrte biler som er små nok til å bygge inn i ett område på 2 studs bred og 3 studs langt. Om jeg fjerner selve karosseriet på den minste så er den kansje enda mindre. Tror jeg nesten må prøve selv. Trenger sansynligvis ikke å modifisere en eneste kloss om alt kan bygges inn slik at selve drivsystemet er skjult inni bilen.