Problemer med Brickstore

Har tidligere bricklinket et par store sett, og da har Brickstore vært et uvurderlig hjelpemiddel for å holde oversikt over hva jeg har av brikker, hva som er bestilt, osv. Skal i gang med ett eller to av de utgåtte modular buildings nå, men så er det dukket opp ett problem som gjør arbeidet litt vanskeligere. I stedet for miniatyrbilder når jeg laster inn sett så kommer det bare røde kryss. Har prøvd å laste inn ett par av de listene jeg hadde lagret på maskinen også. Da lastet det inn første gang med bildene, men de ble fortløpende erstattet med røde kryss, og med nytt forsøk med innlasting kom kryssende umiddelbart. Om jeg går inn på info på ett element vises det rødt kryss også i sidemeny, men om jeg velger å se på stort bilde så får jeg opp bildet. Noen som skjønner problemet, og eventuelt kan ha en idé til løsning?

Etter en del googling så er problemet løst. Jeg installerte heller BrickStock, et program som er basert på Brickstore (siden dette ikke lenger oppdateres av skaperen). Kan forøvrig anbefale å bruke Brickstock for de som har planer om å Bricklinke sett, gjør det mye enklere å ha oversikt i prosessen.

Kan det brukes til å bricklinke bygg man selv har laget i LDD?

Så vidt jeg kan se så kan du importere også fra LDD.

Takk for tipset, endelig fikk jeg Brickstore til å funke! Eller BrickStock altså.

Bare hyggelig. Veldig glad for å få det til å fungere selv :smiley:

Er det noe jeg ikke har fått med meg men har lest flere steder at Brickstock kan brukes til LDD men finner ingen import
muligheter for dette. Kun via Ldraw.

Etter å ha installert Brickstock, så fant heller ikke jeg muligheten til å importere ei LDD fil. Men går an å lagre som ldraw fil i ldd og deretter importere denne til brickstock. Da jeg gjorde dette var det endel deler som ikke kom med i ldraw filen, så det var jo litt kjedelig…

Jeg bruker ikke LDD, så jeg har aldri prøvd, mener bare at det sto på nettsiden jeg lastet ned på. Det kan godt være at det som var nevnt der var muligheten som du og Johnsen nevner. Beklager om jeg har villedet noen, det var ikke meningen :blush: