Problemer med å finne nok LEGO!!

Hei!

Jeg har laget arbeidstegninger til et større prosjekt, og har i ca. et år saumfart loppemarkeder og nettauksjoner på jakt etter LEGO-klosser tilsvarende ca. 1/2 million “enheter”. Planen er et fundament av brukt LEGO, dekket av fersk LEGO for optimalt utseende og lavest mulige pris. Jeg har dog problemer med å få tak i større kvanta av brukt LEGO, og det hele går trått. Jeg er fortrinnsvis kun ute etter gode, gammeldagse “klosser”, spesielle “sett” gjør dessverre ingen nytte. Etter råd fra forumet har jeg prøvd å holde meg til en kilospris på et par hundre, men det er ikke lett å få tak i!

Har noen et godt tips om hvordan jeg bør gå frem for å få mitt prosjekt gjennomført??

Mvh

Inge

http://www.bricklink.com/ :wink:

Kan jo prøve eBay. der selges det veldig ofte esker på 100lbs med lego.

Nå vet jeg jo ikke hva det prosjektet ditt går ut på. Men du har ikke vurdert å finne en annen måte å konstruere dette “fyllstoffet” med?
For eksempel bruke plater på høykant for å lage en slags støttesystem?

Her er ett eksempel på hva Matija gjorde med det store teaterbygget sitt:
brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2883116

Jeg har også kjøpt ett par tusen slike plater av han (rester av LEGO brukt i en russebil) som jeg har planer om å bruke på en noenlunde samme måte i fremtidige prosjekter.

Ett annet alternativ er jo å se etter billig Duplo. De fyller jo mer enn vanlig LEGO, samt at de jo er kompatible. Er vel slik at en 2x2 brikke går akkurat på en knott på en Duplo brikke mener jeg å huske?