PKH 2023 - Discussions and questions

Use this topic for discussions and question about this years event. You are off course also free to create your own topic if you want!

3 Likes

Hei!

Vil det bli satt av et lite område for PKH junior også i år ?

Mvh
Stig

Hei Stig,

Det blir det. Også i år.

Mvh

Vebjørn, for komiteen.

3 Likes

Supert :slight_smile: Junioren gleder seg til å vise fram sin nye kreasjon :slightly_smiling_face:

1 Like

Meg og sønnen holder på med en MOC som er en kombinasjon av offisielle lego-sett, MOCs og “MOC landskap” - hvilken kategori(er) kan den stille i da? “Your MOCs:” eller “Your displays of sets or builds after others design”. ?

Hei, det er en litt vrien balansegang, men dersom du melder på i MOC-klassen så tenker vi at modellen du viser frem i all hovedsak bør være bygget av deg selv. Vi har ikke satt noen hard grense her i form av antall Lego-sett eller “klosser i prosent” eller noe slikt så her må vi nok ta en liten skjønnsvurdering.

Men en tommelfingerregel kan vel kanskje være at dersom mer enn 10% av modellen er Lego-sett bør den meldes på i “Best display” kategorien.

2 Likes

Hei!
Vi var for sein med å melde på en MOC til utstillingen. Vi hadde ikke tenkt å stille den ut i noen konkurranser. Modellen er et undervannsdiorama, med maksbredde på 80cm. Er det noen muligheter for å melde den på nå i ettertid? Hvem kan man spørre om det er mulig?

1 Like

Hei!
Vi skal nok få plass, ja. Jeg tar kontakt med deg på privatmelding, for detaljene jeg trenger.

Takk :slight_smile:

CF Bricks vil også i år ha en liten “minibutikk” under PKH, men vil selvfølgelig ikke ha mulighet til å ha med hele utvalget :). Tilbyr derfor gratis frakt og henting av ordre under PKH for de som ønsker å forhåndsbestille ulike ting.

Bestilling gjøres via denne lenken:

https://store.bricklink.com/cftosca?p=cftosca#/shop

Frist: ONSDAG 19 april kl 2000

PS: ADM kan gjerne slette denne meldingen hvis det er ikke er lov med slik informasjon

2 Likes

Tror fristen du har skrevet er feil, da er jo PKH ferdig :slight_smile:

Ups - korrigert nå. Takk for hjelpen