På Kloss Hold 2015

Datoen er 26.april.
Kom og møt erfarne LEGO-byggere mellom 11:00 og 16:00 og se de fantastiske byggverkene som er laget i LEGO (vanlig klosser, ingen spesiallagde brikker).
Del budskapen og møt opp =)
Billetten koster 50,- og kan kjøpes i døren.
Kafeteria med enkel serveing.
Vi tar kort og kontant (kontanter kan være lurt i kafeteriaen)
PKH 2015 plakat stor
[attachment=0]Poster 2 mindre.jpg[/attachment]

Typisk… PKH på hjemmebane, og jeg er bortreist! :imp:

Jaja, hvis jeg kan bidra med noe til utstillingen så er det ihvertfall kort vei å frakte det. Jeg har jo fått meg litt LEGO etterhvert (stort sett originale sett da). Si fra hvis det er av interesse!

Hei.
Må dessverre meddele at Tessa og jeg ikke får deltatt på årets PKH.
Grunnen er at vi må over til Haugesund og hjelpe våre kollegaer i Eltel Sønnico med å hente inn etterslep etter store feil mengder i telenettet etter stormer og ødeleggelser.
Vi har prøvd å utsette dette så lenge som mulig, men nå er det dessverre vår tur.
Vi kommer sterkere tilbake ved en senere anledning.
Mvh Kristska.

Facebook event åpnet

Hei.

Jeg bor i Eidsvoll og er ikke kjent med offentlig komunikasjon i Drammen. Er det noen som kan opplyse om når det går og hva en skal ta for å komme seg på PKH. Og event pris for reisen?

På forhånd takk.

Event også opplyse om dette på Facebook siden.

MVH Bloom

https://reiseplanlegger.ruter.no/no/Mellom/Fra/%282370300%29Eidsvoll%20%5Btog%5D%20%28Eidsvoll%29/til/%286253040%29Solberg%20skole%20%28Nedre%20Eiker%29/etter/240420151500?aso=|gangtid%3D#st:1,zo:0,sp:0

Ruter.no har oversikten, trikset er å fortelle at du skal til Solberg skole (Nedre Eiker).

Fredagen er det greit, du bare tar toget til Drammen, går ut av stasjonen, og fortsetter i den retningen toget kjørte inn i Drammen et par kvartaler, så er du ved Drammen busstasjon. (Merk deg hvordan du går, lørdag og søndag er det buss for tog fra Asker, og da kommer ikke bussene inn via samme trase.) Derfra går buss 51 til Mjøndalen Stasjon. Du skal av på Solberg skole.

Lørdag og søndag har Jernbaneverket funnet ut at det i grunnen passer veldig greit å fikse noe på jernbanen, så da må du ta tog til Asker, og bytte der til buss. (Bussene skal gå “hele tiden”, så jeg anbefaler at du regner god til til å rekke bussen fra Drammen. (Dvs. ett tog tidligere fra Eidsvoll.)

Buss 51 fra Drammen eller Mjøndalen togstasjon.
Holdeplass Solberg Skole

Kostnad: ca 37/47 avhengig av togstasjon.

Busstabell

I Mjøndalen går bussen på baksiden av togstasjonen for togskinnene.

Buss for tog/buss for flytog = røde kryss
Buss 51 bussstasjonen = blått kryss (holdeplass inn mellom bussstasjon og boligblokkene mot vannet)
Buss 51 går også fra Bragernes Torg = rosa kryss på andre siden av elva
[attachment=0]buss51.PNG[/attachment]

Bare husk å ta med kontanter hvis du skal ta buss… de tar ikke kort på bussene her.

Takker og bukker for svar. Tror ikke jeg klarer å komme på Årsmøte. Skal jobbe den dagen. Men jeg kommer på søndagen.

Fra Drammens Tidende:
http://www.dt.no/Er_du_glad_i_Lego_-5-57-79739.html

Ting begynner å ta form… :slight_smile:

[attachment=0]PKH2015_3989.jpg[/attachment]

Noen bilder fra helgen:
flickr.com/photos/hensolber … 791855709/

GBC-video:

[youtube=wide]51uaxsn1f8I[/youtube]

Forøvrig får jeg da i den sammenheng nevne at en jente (9-11 år) som sto lenge og så på GBC spurte meg: “Kommer dette på youtube?”

Kunne det kanskje vært en idé at lauget hadde en egen youtube-kanal for publisering av slikt fra egne arrangement?

Her er noen av bildene jeg tok under årets PKH
https://www.flickr.com/photos/121935795@N06/sets/72157652189351772/

Takk til alle som legger ut bilder og video! Jeg fikk uvant mye tid til å tusle rundt og se på MOCs, men når jeg ser på bildene ser jeg stadig detaljer jeg ikke fikk med meg:D

Den tiden fikk du fordi andre passet på GBC-modulene dine!!

Men, ja. Veldig moro å ha vært med på PKH. Gir ekstra boost å ha fått premie når man deltar første gang, og med bare en liten ting.
Håper jeg klarer å bygge mer til neste gang. Det er ikke umulig at jeg kan lures til andre deler av landet også!

Tusind tak for en koselig helg. Kommer igen til næste år.
Var sent i sengen min, så er ikke ret effektiv på jobbet i dag.