Orkester

Hei,
tenkte å lage orkesteret fra hjembyen min der jeg fortsatt er medlem, men har vært ganske passiv i det siste (for obvious reasons Wink).
Driver og eksperimenterer litt med instrumenter for tiden:

…så skal jeg skaffe en liste over nåværende medlemmer og instrumenter (blir nok 50-80stk), lage uniformer, osv. Om noen har massevis av grønne torsoer (trykk er uvesentlig, så lenge det bare er på frontsida), er det bare å si ifra Wink

…og da har man fått inn uniformer og en del instrumenter:

Her kan man se hvordan ting ser ut i virkeligheten:

Nå ser det jo faktiskt ut som et orkester, og ikke som en musikktime på barneskolen. Razz
Instrumentene ser jo også fantastiske ut, og enda mer så når man kan kjenne igjen hva slags instrumenter det er. Det blir sikkert et populært innslag på layouten neste LW, om det blir noe av.

Hvordan lager du celloene?

Kontrabassene, mener du? Wink
Med 4x 6091, 1x 4070, 2x 4081, 1x 3024, 3x 3023, 1x 2431, 1x 2412 (pluss stand bak, valgfritt… men jeg brukte 1x 3024 og 1x 3062).
Når alt blir ferdig kommer jeg nok til å lage flere bilder av detaljer.

Det var morsomt og flott å se. Har aldri sett noe liknende. Stilig med uniformene også!

Jeg synes alle instrumentene er h elt geniale! Man ser jo lett hva de skal være.

Stilig! Shocked

Og etter å ha sett det i levende live hjemme hos Bønna i går er jeg bare enda mer imponert, bildene yter det ikke rettferdighet, må oppleves. Razz

Sånn, da er det nesten ferdig (det gjenstår bare å fikse smådetaljer):

Nærbilder kommer etterhvert.

WOW! Exepsjonelt bra utført!
Bare en ting jeg lurer på; han gamlingen som sitter helt i høyre hjørnet? Er det den gamle dirigenten som ikke klarer mer? Smile

F0NIX wrote:
Bare en ting jeg lurer på; han gamlingen som sitter helt i høyre hjørnet? Er det den gamle dirigenten som ikke klarer mer? Smile
Nesten helt riktig, han ER dirigent Smile Det er to hele tida, men en av dem må nok sitte og vente mens den andre gjør jobben Smile

Ferdig!
http://www.mocpages.com/moc.php/61612

Very nice Matija!

Har sittet og sett på de bildene der i timesvis jeg. Er bare så utrolig bra laget. Men klarer ikke helt å se hvordan alle instrument er laget.

…og da har orkesterett hatt sin første konsert, ikke minst sammen med forbildet sitt! Modellen var en stor suksess blant både orkestermedlemmer, den lokale befolkningen og turister. Den lokale avisa har brukt nesten hele siste sida på intervjuet og bilder.
P.S. De lyseblå-folka er et gjest-orkester som spilte sammen med oss
P.P.S. Feilstavet “LEGO” kan skyldes korrekturleseren, ikke journalisten… ironisk nok.