Ønske: Snutebiler?

Altså: Eg får makk av å bygge technic lego, river og sliter i håret om det er element av technic i set som skal bygges.
-Så Lasse (Sjanten) har fått hatt technic legoen i fred.

Men 42078 LEGO TECHNIC MACK ANTHEM gjør det veldig vanskelig. #Måha!
(Tenker denne bør bygges når mor er alene så poden ikke lærer noen nye ord. Kan man forresten få makk av Mack ?)

Så eg lurte på om det hadde vært en ide, å få til en utstilling av diverse Lego Snutebiler på PKH?
Tenker da primært på de større bilene: technic, creator, modell team - men vet det også er noen city snutebiler

Har ikke så mye å stille opp med selv, men tenkte det var verdt å lufte tanken :slight_smile:

“Jeg er Kaptein Snutebil, jeg kjører diger lastebil.
Jeg vi’kke ha no’n flattryna bulldog, nei vær så snill.
Enten det er semi eller rutebil,
skarre værra, mårre værra snutebil, d’ ække tvil.”

  • Øystein Sunde
    :laughing:

Jeg har noen City snutebiler - men jeg skal jo ikke på PKH… :stuck_out_tongue:
(har 4-5 stk, men “mangler” forsåvidt like mange :wink:)

Jo, det skal du det så! :stuck_out_tongue:

Dersom du ser på den gamle “Model Team” serien så er det jo en veldig fin balanse mellom Technic deler og “vanlige” deler. Jeg selv digger jo Technic men enkelte ganger syns jeg LEGO har gått litt for langt med Technic modellene og brukt litt for mye Technic deler. Porschen var jo veldig fin den, men den var også mye tettere enn andre typiske LEGO Technic sett. Noe som jeg er har litt delte meninger om da det skjuler veldig mye av de kule tekniske tingene, men samtidig så ser det mer realistisk og penere ut…
Mack’en var noe jeg tidlig så at jeg bare MÅTTE ha. Og nei, man kan ikke få makk av Mack… hilsen en som drikker det svært ofte :wink:
Når det gjelder “snutebiler” så er jeg også enig om at de liksom er “riktige” lastebiler og er enig med Øysten Sunde at de andre ser ut som flattryna bulldoger. Jeg har jo også flere technic og city “snutebiler” men skal desverre ikke til PKH2018. Men det er absolutt en god ide og samle flere slike av forskjellige størrelser og typer. Om dere ikke får dette til i år, så kanskje til neste år?