Nytt set 10193

Jeg vill bare tipse dere om at det kommer et nytt Castle sett i januar neste år. her er et bilde:
Du finner flere bilder på
http://www.classic-castle.com/
Markus.

Det der SKAL jeg kjøpe!
Nå ser det ut som at lego har fått opp øynene for detaljer og dyr, hvis du ser nøye etter kan du se at det er kyr, en hest, en stekt kalkun(hvis den teller), ei rotte, en and, en kråke og en høne/hane(?)

Mmm, det er et veldig stilig sett, som lett kan integreres inn i en by-layout som en “gamleby”-bydel. Observante har nok allerede lagt merke til artikkelnummeret, som i stor grad bekrefter at dette settet blir det begrenset hvem som får kjøpe, dvs. de som har mulighet til å kjøpe på S@H. Jeg gjetter på at prisen lander på rundt 1300-1400 norske kroner, tatt i utgangspunkt hvor mya folkevogna koster. Pluss frakt.
Og KnutO; Det er bare kyrne som en nye! Wink

Stilig sett:)

KnutO wrote:
Det der SKAL jeg kjøpe! Nå ser det ut som at lego har fått opp øynene for detaljer og dyr, hvis du ser nøye etter kan du se at det er kyr, en hest, en stekt kalkun(hvis den teller), ei rotte, en and, en kråke og en høne/hane(?)
..og fisk
Freddie wrote:
Mmm, det er et veldig stilig sett, som lett kan integreres inn i en by-layout som en "gamleby"-bydel. Observante har nok allerede lagt merke til artikkelnummeret, som i stor grad bekrefter at dette settet blir det begrenset hvem som får kjøpe, dvs. de som har mulighet til å kjøpe på S@H. Jeg gjetter på at prisen lander på rundt 1300-1400 norske kroner, tatt i utgangspunkt hvor mya folkevogna koster. Pluss frakt. Og KnutO; Det er bare kyrne som en nye! Wink
Det kan stemme, men i følge Classic castle.com skal settet kun koste 100 Amerikanske dollar så det blir ca 600 kroner med dagens kurs pluss frakt. så blir det vel ca1000-1200. En ting til Fiskene er også nye.

Det der var ganske stilig. Mye friskere farger enn jeg har sett på castle sett på lenge

Jeg så dette settet på brickshelf noen dager før CastleLord lå ut dette temaet. Første gangen jeg så det tenkte jeg ‘‘Fy søren, det må jeg ha!’’ akkurat som på bondegården. Men dette settet var kansje en smule finere… Smile

KnutO wrote:
Det der SKAL jeg kjøpe! Nå ser det ut som at lego har fått opp øynene for detaljer og dyr, hvis du ser nøye etter kan du se at det er kyr, en hest, en stekt kalkun(hvis den teller), ei rotte, en and, en kråke og en høne/hane(?)
Og en KATT !. Sitter det ikke en HVIT KATT foran bordet der den stekte kalkunen ligger ??. Very Happy
TOG FREAK wrote:
Og en KATT !. Sitter det ikke en HVIT KATT foran bordet der den stekte kalkunen ligger ??. Very Happy
Nei jeg tror det er en rotte.

Det der er en mus!

Animal Rat part #40234
http://www.peeron.com/inv/parts/40234
Selv om jeg ikke er veldig castle-fan så synes jeg dette er ett kjempeflott sett. Og som Freddie sier så passer dette rett inn i en “gammelby” del av ett byscenario.

Arkitekten wrote:
Det der er en mus!
Mus ???. Mus blir da ikke så store !. Jeg tror ikke at det er rotte da jeg ikke tror at rottene var HVITE i middel alderen,det er vel noe vi bruker i dyreforsøk o.l. Jeg tror mer at det er en hvit katt grunnet at svarte katter var forfulgt av de KRISTNE under middelalderen. Smile

Vannvittig flott sett med masse dyr…
Men jeg hadde foretrukket om fuglene ikke var bygd men støpt som de andre dyra…
Er vell en annen farge på de kuene her, enn de på bondegården og det er bra, men hadde ikke kosta de å støpt noen griser, sauer og geiter også (i tilleg til tidligere nevte fugler).
Men de er på rett vei det skal de ha, bra jobba LEGO Very Happy

Don wrote:
men hadde ikke kosta de å støpt noen griser, sauer og geiter også (i tilleg til tidligere nevte fugler). Men de er på rett vei det skal de ha, bra jobba LEGO Very Happy
Jo men da kan det jo se ut som om at de hermer etter Brickforge sine dyr.

Er det et “dyr” som sitter på andre siden av bekken ?.
Det sitter et eller annet med gult “nebb”,rosa “føtter”,til høyre over bekken der de 2 kuene står.
Hva er det for noe??.
Shocked

Det er en and.

Det er også en grønn frosk med i dette settet Smile

Det skal forestille en and. Akkurat som de som sitter på taket skal forestille høner.

CastleLord wrote:
Don wrote:
men hadde ikke kosta de å støpt noen griser, sauer og geiter også (i tilleg til tidligere nevte fugler). Men de er på rett vei det skal de ha, bra jobba LEGO Very Happy
Jo men da kan det jo se ut som om at de hermer etter Brickforge sine dyr.
Sånn som jeg ser det, er eneste grunn til at de har laga de dyra at lego ikke har gjort jobben sin og dekka etterspørselen. Ser heldigvis ut som de er i ferd med å gjøre noe med det. Ikke det at det er noe galt med brickforge dyrene, er flotte de, men kan jo diskuteres om det er "lego".. Og for siste gang det er en ROTTE, de kan bli store og lego sin er stor.. De burde kanskje brukt en brun eller evt en svart(castle er vell lagt til svartedød epoken Wink), men fantes sikkert albino rotter da også Laughing Endret: Ved nærmere ettersyn er den lysegrå
Don wrote:
Og for siste gang det er en ROTTE, de kan bli store og lego sin er stor.. De burde kanskje brukt en brun eller evt en svart(castle er vell lagt til svartedød epoken Wink), men fantes sikkert albino rotter da også Laughing Endret: Ved nærmere ettersyn er den lysegrå
Nåværende Castle er da en fantasy-setting, og hvem kan i så fall klage på hvilken farge rottene der har? (det fantes ikke drager heller i middelalderen såvidt jeg vet Laughing) Men ja, fantastisk fint sett, ble så opptatt av det på lørdag at jeg helt glemte å se TV2-innslaget fra Barnas Drømmeby i Oslo Sad