Nye sett sommeren/høst 2010

Fikk nettopp mail tilbake fra både Ringo og Toys’R’Us. dem svarte ulikt og veldig trist.

jeg spurte om følgende:
Hei
Lurte på om dere fikk inn minifigurene serie 1?

også lurte jeg på om dere viste når dere får lego settene
8403 family house
7937 togstasjon
8404 public transport

fikk da følgende svar fra ringo:
Vi får inn 7937 i uke 37-38 sammen med mye andre nyheter

Resten er utgått og kommer ikke tilbake på lager

TRU svarte:
Ikke noget vi får…

dette hørtes ikke bra ut da alle settene er nye =p

Det var nå egentlig et “god dag mann økseskaft” svar du fikk der. To av settene er jo ikke gitt ut ennå. (8403 og 8404) Så hvordan de kan være utgått er for meg en gåte. Hvis de da ikke slo de inn under “sammen med mya andre nyheter”.

Minifigurene serie 1 ser ut til å være tapt for norske konsumenter… Beklageligvis.

Einar

Ringo har nå bestemt seg for at 8403 og 8404 er så nye at de ikke får sett dem men vil tro at dem kommer ut sammen med de andre nye settene i ukene 37-38.
vi får da håpe settene kommer ut i det hele tatt i norge =)
men er vel nesten uansett billigere og raskere å kjøpe fra utlandet eller bricklink…

Så lenge de blir tilgjengelige på S@H i Norge så er det jo ikke noe problem å få tak i.

De nye togsettene har ankommet LEGOshop.com … men ikke i norske butikker ennå. Skrik ut hvis noen ser de (i norske butikker)! :smiley:

Lurte på det samme - har en sønn som fyller 3 år på mandag :slight_smile:.
Fant til slutt svaret, på BR i Tromsø, settene lanseres 26 juli. Hun regnet med at de var tilgjengelig samme dag, så er det bare å håpe at ExtraLeker legger de ut til salgs samtidig.

Er det en endring på kontrollerne til togene, eller kunne de til de forrige settene styre 8 forskjellige tog også? Mente jeg leste på de at det var 3 forskjellige, men siden jeg ikke eier noen av disse settene har jeg engtlig ikke peil:p

Ifølge LEGOshop.com kommer sett 10212 UCS Lambda-class Imperial Shuttle i minifigurskala 1.september. Prisen er fortsatt ukjent, men jeg ville satt pris på om noen visste om eventuell pris. :slight_smile:

er det ikke 3 vi kan styre på de sorte kontrollene? om ingen svarer innen jeg er kommet hjem i morgen skal jeg svare bedre da.

De nye togene er basert på PF(Power Functions) og ikke det gamle RC systemet(svartekontrollere, med gule knapper), det betyr at du har 4 kanaler på det nye og det fungerer ikke om-hverandre.
Kontrollene er andeles men PF er bedre enn det gamle RC systemet, pga du har flere utganger og mange muligheter for mange funksjoner på togene.

Gamelt RC tog: 3 kanaler
Nytt PF: 4 kanaler

Oste Hovel

Stemmer at det bare er fire kanaler på de nye fjernkontrollene, men det er to frekvenser på hver kanal (rød og blå); dermed er det mulig å styre åtte tog samtidig. Det krever selvfølgelig at de to togene som kjører på samme kanal har sine motorer koblet til riktig utgang på mottakeren.

Jeg har det nye passasjer toget som jeg kjøpte fra S@H, jeg siden jeg bare har 1 pf tog for øyeblikket har jeg pf lys på den ene kanalen og driften på toget på det andre.

Oste Hovel

Edit: Fjernet upassende tekst