Ny Lego katalog ute.

Da har den nye katalogen komt i butikkene.

Det kommer og har komt mye morro fremover.

Et lite minus er at de ikke lenger har priser i katalogen.

Er mange kjeder med egne priser, så da kan de ikke ha katalogen i butikk. Antar det er årsaken til manglende prising…
Men enig, kjekt å ha for å sammenligne

Det er helt riktig som Merete sier og hadde selv møte med en fra Lego Norge i forrige uke, og da nevnte de bl.a dette med at det ikke lenger vil være priser i den norske katalogen.
Det er flere og flere som selger Lego, og mange butikker/kjeder vil ha sine egne utsalgspriser. Mao, shoplego.com vil da være en veiledende pris…eller villedende vil kanskje andre si :laughing: :laughing: :laughing:

Høres merkelig ut, har det ikke alltid vært sånn da :confused:
Om butikkene selger de billigere enn katalogen er det jo ikke noe problem? Såklart om enkelte butikker vil ha en høyere pris enn veiledende også sette de ned med x-antall % når de har tilbud så er det jo lettere å komme unna med sånt juks nå :unamused:

Det er ikke merkelig ut BR Leker og Toysrus har sine priser. Det er noe LEGO sett som koster 99.90.- .BR og Toysrus koster det 119.-. Det kan være noe få butikker har mindre priser på LEGO.

Dette gjelder nok mer de enkeltbutikkene som ønsker å selge til høyere pris enn det som er veil pris i katalogen. Er ikke alle som har like gode innkjøpspriser fra Lego som de store kjedene, og dermed må de legge på litt ekstra for å få inn sin fortjeneste. Da er det ikke alltid like enkelt å ha Lego sin katalog i butikken med lavere priser ift hva de selv ønsker å selge varene til.

Jaja, jeg er meget prisbevist når det kommer til Lego, så kommer jo til å sjekke prisene på Lego@home før jeg handler, derfor er det tilsomt at jeg går på en smell :sunglasses:
Dog synd med prisene i katalogen da det ikke går å sjekke priser på sett i gamle kataloger lengre, noe jeg har gjort ved enkelte anledninger tidligere…

Har også modell tog som annen hobby og der har prisene aldri stått i katologen men får pris liste på nett der jeg kjøper Marklin modell tog hos amundsenhobby i oslo.Hvis lego gir ut katalog uten priser kan vel de gi ut en med dansk tekst som gjelder hele Scandinavia med priser på shop Lego.com ?.Det er det de gjør når jeg får marklin katalog den har enten dansk / engelsk tekst.
:exclamation:

Jeg har plukket opp den nye Lego katalogen å var gledelig overrasket over at prisene var tilbake :smiley:
Jeg har bare kikka igjennom den raskt så kan ha oversett noe, men så ut som flere sett manglet merkelig nok…

Feks 75955-1: Hogwarts Express og 75956-1: Quidditch Match som ikke er så rart siden de sikkert er eksklusive (hvor gjenstår å se)…
mer merkelig var det at 70620-1: NINJAGO City så ut til å mangle når de hadde 70657-1: NINJAGO City Docks
dog mest merkelig var det at 60202-1: People Pack - Outdoor Adventures manglet :confused:

Hvor på nett får jeg den gratis den nyeste lego katalogen dere, ikke butikk.