Ny konkurransekategori: Beste utstilling!

Høres ut som gode ideer! Gjerne hvit filt (eller kanskje grå? Trenger ikke være very dark grey…)

Skal se hva jeg kan få til med tanke på infokort. Det er litt work in progress :slight_smile:

Jeg har kjøpt 5 mater “batman-gul filt” som jeg tenker kan lage bra kontrast mot den sorte filten som dekker bordet, så de sorte bilene virkelig vises. I tillegg noen andre ideer for å “sprite det opp” litt…

Tar med Alien-Arne (Arvo Alien - https://arvobrothers.com/books/alien-project/). Trenger ca 1 baseplate bordplass.

Tenkte å stille med flere større Star Wars sett som er bygd etter kjøpte instruksjoner. Disse er satt opp i to forskjellige dioramaer, Crait og Mandalorian. Plassbehov er henholdsvis 180 x 65 cm og 200 x 50 cm.

Bygget er ferdish, og jeg tror jeg vil trenge ca 2m med bord i bredden til utstillingen.

Gul filt innkjøpt, trenger ca 4 meter bord, med sort filt under. Gjerne mot vegg. :slight_smile:

Jeg har prøvd å oppsummere i en egen tråd: viewtopic.php?f=51&t=8902

Men, jeg trenger oversikt over plassbehov for hver av utstillingene.
Er det noe jeg har glemt på lista mi? Noen som kommer med noe som ikke står på denne lista?

Jeg har hatt litt å gjøre på det personlige plan så har helt glemt bort dette.

Kan stille med diverse Technic modeller slik som tidligere år. Ser at Chiron er allerede nevnt. Kan supplere med 42056 Porsche.
Har også endel andre modeller bygget opp som kan tas med.

  • Ole Christian

Kort oppdatering på det halvhistoriske oppsettet mitt.

Foreløpig står følgende sett på listen jeg tenker å inkludere på ett eller annet vis:

850 - fork lift (1977) ?

8860 - car chassis (1980)
8855 - prop plane (1988)
8712 - Technic figures (1988)

42006 - Excavator (2013)
42024 - container truck (2014)
42040 - fire plane (2015)
42065 - RC tracked racer (2017)

42096 - porsche 911 rsr (2019)
42110 - land rover defender (2019)

Denne viste seg å være ganske så umulig å få inn i bilen på forsvarlig vis. Må dessverre med tungt hjerte trekke den fra utstillingen. Kanskje den dukker opp på Kloss 21 i stedet.