Ny katalog snart?

Har i dag vert en tur på toys"r"us + smart klubb og fant ut at politistasjon 7744 kostet 869 kr på smart klubb / 949,- på toys"r"us.
Lego technic terrengbil 8297 kostet 999.50 på toys"r"us mot katalog pris 1049 kr og vis jeg ikke husker feil kostet 8265 frontlaster 769 kr mot katalog pris 799,så det er en del Feilprising ute å går.
Kunne ikke gå tomhendt ut fra toys"r"us og har kjøpt lego sett 8402,7236,5610,5613+5487 som jeg ikke finner i katalogen(700 klosser i en eske),jeg har betalt det som står i katalogen (79.50 for 8402/69.50 for 7236).
Hadde planer om å kjøpe gate hjørne 7641 men de hadde de ikke.
:smiley:

Avvik fra katalogpris er nødvendigvis ikke feilprising, men snarere butikkens ønske om å ligge over eller under veiledende katalogpris. Extra leker og OBS ser jeg legger prisene sine under veiledende, mens de fleste andre kjeder følger katalogen.

Var innom brio sin butikk på bryn i oslo i går og fant ut at en del sett er satt opp i pris(7641/7632 begge kr 499.-),skulle til å kjøpe gate hjørne 7641 men da jeg kom til technic hylla fant jeg technic mobil kran 8421 til kr 1399,- og kjøpte den!. Skal ta meg en tur innom obs på løren etter jobb for å se på utvalg av lego.
:slight_smile:

Unnskyld at jeg stiller et teit spørsmål, hvorfor står ikke 5487 i katalogen? Det er jo mulig å få kjøpt (har selv sett det på BR), men siden det tydeligvis ikke står i katelogen så må jo det tolkes dithen at settet enten ikke har kommet…hadde vært litt kjekt å vite hvor lenge det settet er å få kjøpt så ikke bare godbitene forsvinner.

Skal se godt etter sett 5487 når jeg kommer opp på obs etter jobb i kveld…
:wink:

Er vel ikke ALT som står i katalogen heller?
Har jo sett en del slike “samle-esker” som ikke står i katalogen også.
For eksempel på Extra Leker har de XXL1800 som er en stor boks med 1800 brikker, samt en like stor boks, men med Duplo (husker ikke antall brikker der).

I tillegg finnes det jo noen “Limited Edition” sett som er til salgs i mange butikker. Skjønner ikke hvorfor de er “Limited” når de fleste har dem…

Limited Edition blir et noe redusert konsept her i landet i og med at vi har relativt få butikker som kjemper om lego-kundene. Det finnes dog enkelte sett som er eksklusive til én butikk-kjede; så vidt jeg vet har for eksempel TRU, BR og Extra Leker hvert sitt Star Wars-sett fra i fjor.

Det er forresten 250 klosser i Duplo-boksen.

Jeg har kjøpt 7632 beltekran til kun kr 379.- kr på obs,pris på brio var 499.-.
Obs hadde også bulldoser 7685 til kun 229,katalog pris er 329.50.-.
Så det lønner seg å vere prisbevist !.
:smiley:

:open_mouth: Er dette “faste” priser på Obs, eller begrenser det seg til enkelte butikker?

Brio er etter min mening aller dyrest i Norge på alt!
Dem er virkelig stive! :imp:

Men da er det bra at noen butikker redder situasjonen! :smiley:

Der traff du blink.
Helt siden vi fikk en Brio Butikk på Levanger har den aldri hatt lego på salg!

Markus.

Til opplysning så står sett 7632/7685 på tilbud på OBS,jeg tok det siste settet av 7632.
Har vert på tilbud siden i vår vist jeg ikke husker helt feil.
:wink:

Hei, får ikke tak i katalogen med det første, Lurte på om Air show plane 7643 er i butikkene og til hvilken pris ca??

7643 kommer nok ikke i butikker, vil jeg tro. Det er et av de settene som kun selges på flyreiser o.l.

Ah, Damn, den var jo fin den…får bygge en sjøl :smiley: