Ny katalog snart?

På Extra Leker i Trondheim er katalogen ute for lengst, og vi har også alle (?) de nye settene fra den.

Oh…da blir det en tur til extra leker i dag…

Mye fint i katalogen.
Ser også at den har innebygd prisstigning. 8258 Kranbil koster 1499,- på side 72, men har steget til 1599,- når du kommer til baksiden.

Den har det. Jeg fikk selv tak i ett eksemplar på Toy Republic i GlasMagasinet, Oslo. Og sett i lys av at butikken også er LEGOs “utstillingsvindu” i Norge, så hadde de også alle August-settene også.

Hmm jeg var også innom Toy reublic i dag og de hadde alle settene ja…Jeg måtte kjøpe meg et set så det ble [set]5969[/set].
Jegmå bare si at Toy republic var en ekstremt bra butikk.
Ja og jeg bare lurer kommer Darth Vaderen og R2-D2e inni butikken fra Legoworld i fjor?

Markus.

Oi, da tror jeg jaggu meg jeg bør ta meg en tur dit…

Har nå fått tak i den nye katalogen :smiley:

Har også sett mesteparten av de nye castle, indy og powerminers-settene på BR leker og Papirhandelen i Bodø :wink:

Fant den nye i dag inne på Toys “R” Us.

Har hentet katalogen på Toy Republic i GlasMagasinet, Oslo i dag og synnes det er rart at 8258 Kranbil koster 1499,- på side 72, men har steget til 1599,- når du kommer til baksiden skal ta å bla gjennom den i kveld da jeg kommer hjem fra jobb.
:wink:

Var innom Ringos butikk i Ulsteinvik (utenfor Ålesund) der hadde de klistret opp lapp ved siden av katalogene der det sto at prisene i den nye katalogen var feil og at ny utgave kommer senere.
Snakket med betjeningen som holdt på å prise om Lego settene, de fortalde at prisen egentlig er ca. 30 til 40 kroner høyere i gjennomsnitt enn det som står i katalogen.

Olav

Jeg var en snartur over i Finland i går og fikk med meg den Finske LEGO katalogen. Kjekt å ha for å sammenligne med de Norske prisene. Har ikke kommet meg til byen for å hente den nye Norske katalogen enda, men antar den er tilgjengelig i butikken nå.

Butikken jeg var på er en handelsbutikk i Kilpisjärvi som vi bare kaller for Kilpis her i Tromsø. Det er ikke så enormt langt å kjøre dit (ca 170km). Iallefall kortere enn til Kiruna som er den nærmeste Svenske byen (ca 390km).
Men utvalget av LEGO på Kilpis var utrolig dårlig. Men de hadde nå noen nyheter. Prisene er jo i Euro selvsagt.

Kan jo nevne noe priser derfra:
#8258 = 189,95€
#8547 = 349,95€
#8039 = 174,95€
#8037 = 81,95€
#8400 = 2,95€
#7197 = 55,95€
#7993 = 41,95€
#4956 = 64,95€

Sånn kjapt regnet på det så blir det temmelig likt de Norske prisene. Så er ikke mye poeng å kjøre helt dit for å kjøpe billig LEGO iallefall.
Men derimot andre ting… Vi bruker som oftest å handle kjøtt der. De har blant annet en knallgod røkt skinke der. Og baconet der er så fantastisk at man kan spise det rått :slight_smile:
Og så har de en del drikkevarer som vi ikke får tak i eller er dyrere i Norske butikker.

Desverre så er prisene i de siste årene steget så mye der at det ikke lenger lønner seg å kjøre dit for å handle slik som det gjorde for ca 10 år tilbake i tid. Da var det om å gjøre å fylle bilen med “kjøtt-unger” (man fikk jo handle kjøttkvote etter som hvor mange personer man var i bilen). Men nå er det kun om man er der i området at man stikker innom.

Hvis prisene i den siste lego katalogen er feil så må det koste en del å gi ut ny katalog,hadde det ikke vert betre og gi ut katalog med prisliste fra butikk.
:confused:

Enig med TOG FREAK det må være billigere måter å gjøre dette på.
Men det var det de hadde skrevet på oppslaget i butikken.
Jeg spurte ikke om dette da, så om det er noe de i butikken hadde funnet på det vet jeg ikke.

Olav.

Glemte å se hva prisen var på lego technic kranbil 8258 i butikken den har jo to priser i katalogen(1499.-/1599.-).
:confused:

Ny katalog er som noen antydet over på vei på grunn av feil i den eksisterende.

Det virker som om butikkene operer med litt forskjellig praksis ift. feilprising i katalogen. På Glasmagasinet (Toy Republic) betalte jeg 599,- for Creator hus nr. 6754, selv om det stod 569 både i katalogen og på prislappen i hyllen. Så der i gården opererer man nok med “nye” nye priser. På Toy’r’Us Sandvika kostet kranbil 8258 kr. 1499, og såvidt jeg kunne se var alt priset til det samme som stod i den nye (ikke oppdaterte) katalogen.

Var på Extra Leker i Tromsø og kan bekrefte at der har de den nye katalogen pluss hele kolleksjonen av nye sett og mye annet i de nå stappfulle hyllene.
De har også en del sett på tilbud.

Spurte dem angående prisene i katalogen, men det hadde de ikke hørt noe om, og de brydde seg ikke så veldig da de likevel har priser under det som står i katalogen :slight_smile:
Kunne iallefall vise dem den innebygde prisstigningen på 8258 fra inni katalogen til bakpå.

Vel jeg klarte jo ikke å komme fra der med BARE katalogen i hånda, så da kjøpte jeg en #8258 (1429kr) og en #7686 som de hadde på tilbud til 299kr.

Strengt tatt er det hylleprisen som gjelder, samme hva noen sier i kassa - de kan ikke operere med en pris i hylla og et anna forlangende i kassa. Neste gang det skjer deg må du vise til forbrukerloven og si at du skal ha prisen de har på hylla (med mindre de hadde klisterlapp på selve eska med høyere pris).

aj-ml

  • som i sin tid kjøpte en RIS 1.5 til kroner 168 på Smart Club med denne begrunnelsen :smiley:

Feilprising i hyller kan jo av forskjellige årsaker forekomme, og da har man vel ikke uten videre “rett” til å få produktet til denne prisen.

Jeg prøvde en gang å kjøpe en potetgullpose til 30,- siden dette var hylleprisen, men han bak kassa insisterte på 32,-. Der hjalp det ikke mye å henvise til forbrukerloven.

Det viktigste er vel at utvalget er det samme, prisene kan jo variere fra butikk til butikk uansett.