NXTen har nå ankommet Hønefoss!

Ble levert på døra nå, det ble 528,- i mva (måtte betales kontant)
Den ble sendt på tirsdag (25.7), eBay er absolutt å anbefale (varen var ny og uåpnet). Nærmere rapport kommer! Bli nok nattarbeid på meg fremover!
Kostet meg totalt 2684,- inklusive ekspress porto ($4Cool og norsk moms.
Kjøpte settet for $290,- på eBay. Selges i USA for £250,- men de sender jo ikke til Norge / Europa.

Tekno wrote:
Kostet meg totalt 2684,- inklusive ekspress porto ($4Cool og norsk moms. Kjøpte settet for $290,- på eBay. Selges i USA for £250,- men de sender jo ikke til Norge / Europa.
På Bricklink kan de kjøpes for 219 USD: http://www.bricklink.com/catalogPriceGuide.asp?S=8527-1

Finnes det ikke allerede minst én tråd om NXT?

Sitter nå på Keflavik på vei hjem fra USA. Kjøpte et NXT-sett på TrU på Manhatten for ca USD 270. Gleder meg til å teste det ut. Very Happy

Har bygget min første robot:

…men ikke programmert enda.
Første inntrykket: NXTen og sensorer/motorer virker store og klumpete. Man venner seg sikkert til det. Modellene blir nødvendigvis litt større enn det man kunne lage med RIS.

Vet noen noe om når, og til hvilken pris, NXT kommer i norske butikker? Ca-tall duger lenge…

Dette er ikke ca-tall, men faktiske tall fra LEGO Norge:
NXT lanseres i Norge (og Europa) 1. september.
Veil. pris i Norge er kr 2.699,-.

I dag er altså dagen da det store skal skje?
Noen som har sett noen NXT sett i butikken i dag? Smile

Jeg snakka med LEGO Norge i går, og fikk beskjed om at min bestilling med levering i dag ikke blir sendt fra LEGO i Danmark før i dag og dermed ikke ankommer før på mandag. Andre butikker kan jo ha for det.