NSB Di7 lokomotiv, mitt først bidrag.

For å gjøre en middels lang historie kort: I fjor var jeg + familie + noen til, på weekend-tur til Berlin. Man er blitt stor og fått barn, og tenker “hmm, Lego-store er sikkert gøy”. Far og datter forlater butikken med hver sin pose og hvert sitt smil. I min pose var en eske VW T1 Camper. Man innser at dette var veldig gøy. En kompis fra reisefølge henter hjem sin lego og bygger den sammen, og så er vi i gang…

Etter 18 år i en kald krok, på et kaldt loft hos mine foreldre, hentet jeg en stor kasse løs lego hjem og inn i varmen forleden fredag.
Lørdagen ble brukt til å sortere en uoverkommelig mengde lego over i mindre (nyinnkjøpte) bokser.
Søndag og mandag til å bygge sammen modellen, og her er resultatet. Mye har skjedd med byggeteknikk fra tiden jeg var gutt (eller yngre i alle fall).

Modellen er basert på et bilde av et NSB Di7 lokomotiv. Hva synes folket?

Velkommen hit. Gøy å lese historien som fikk deg til å begynne å bygge lego igjen!

Veldig flott modell du har bygd. Tilfeldighetene skal ha det til at jeg faktisk om dagen jobber med en modell av akkurat samme tog! Skal ha den ferdig til På kloss hold som er i Trondheim siste helgen i april så kommer til å legge ut noen bilder her like før.

Tiden du har brukt på din modell er imponerende, jeg har jobbet med min mye lenger for å få den til å ligne originalen.

En utrolig bra modell, men alltid noe man kan pirke på :stuck_out_tongue: Den fremste delen av lokomotivets “panser” skrøner litt for bratt, og toget kunne gjerne hatt vanlig togunderstell fraLego, men regner med at du ikke hadde det for hånden når du bygde dette :slight_smile: Men en utolig bra modell, har puslet litt med planene om og bygge en Di 8 basert på 3677 Red Cargo Train, da jeg sysest at disse to egentlig ligner:)

Men nok en gang, en veldig godt utført modell, håper du bygger flere disellok (Har en drøm om og en dag bygge Di 3 :stuck_out_tongue:)

Takk for det.

Denne er bygd med de legoklossene jeg ervervet for 20 år siden.
Grunnet tilgang på klosser, klossenes begrensninger og konstruktørens evne, ble det foretatt noen konstruksjonsmessige forenklinger underveis. Spesielt fremre del av “panseret” ga meg litt hodebry. Er ikke helt hæppi med de store åpningene i vinklene.

Togunderstell har jeg ikke. Jeg synes selvfølgelig foreldrene mine var noen kjipe jæ¤%&, men revurderte det synspunktet litt utpå lørdagen.

Blir nok noe mer etterhvert…

Synes toget ditt er fint, jeg, bruk av endel nostalgiske brikker :smiley:
Sjekk ut www.eurobricks.com på forumet Lego Train Tech
Forøvrig er det endel bilder på www.MOCpages.com som kan være verdt å sjekke ut.
Lykke til videre med bygging og samling :smiley:
Velkommen!
Baard