NSB Di 2

Her er den ferdigbygde modellen… kanskje jeg skal ta vekk noen av de detaljene, kanskje ikke, vi får se Smile

Meget pent! Smile
Er spent på å se hvordan det virker…

Takk! Smile
Og her er det endelig in action! Very Happy (codec: XviD, størrelse: ca 1.5MB)
Beklager for altfor dårlig kvalitet, men det var det beste jeg kunne gjøre med utstyret jeg har Confused

Kul greie, og ganske lik originalen.
Liker dog ikke de hengslene på siden av taket. De tar for mye oppmerksomhet og flyter ikke med resten. Har du prøvd bare med slopes? Hvis ikke det fungerer tror jeg jeg ville sett på løsninger ala to 6019 og en 48336.
Hornet eller hva det er på toppen er også ganske dominerende, men her er det vanskeligere å se alternativ… 30162?

Tøft!
Jeg fikk selv plutselig lyst på en slik DCC med lyd, den ga det diesellokomotivet en helt ny dimensjon!

torerik wrote:
Liker dog ikke de hengslene på siden av taket. De tar for mye oppmerksomhet og flyter ikke med resten. Har du prøvd bare med slopes? Hvis ikke det fungerer tror jeg jeg ville sett på løsninger ala to 6019 og en 48336. Hornet eller hva det er på toppen er også ganske dominerende, men her er det vanskeligere å se alternativ.. 30162?
Enig i det. Har klart å fikse sekve taket (bruker 2 1x1-tiles på en hengsel-brikke så hele greia er nå nesten usynlig, bortsett fra at den stikker litt ut (som det også gjør på originalen) Smile Hornet ligger nå horisontalt med hjelp av en sånn.

heisan!
Forresten: sa æ alt at Lego har utgitt et slikt…en slik…noko sånt??
Frakoblingsenheten, kan beses hos mæ.
(Dvs. æ har ikkje forsøkt å få den til å funke, trenger teknisk support.)
Venstrehendte hilsen
Michael
Lim og sag, loddebolt og andre fremmedlegemer er ikke kompatible.
Kast den første lodebolten den som ikke har syndet.

Du tenker på 7862?
Den virker kun med de koblingene som ble brukt på den tiden (de med pinne på undersiden). Har aldri sett en slik en i bruk, jeg tenker meg at den griper fatt i pinnene på koblingene, slik at den holdt igjen vognene som skulle kobles fra.

Dette var ett skikkelig bra arbeid. Jeg har prøvd å lage ett DI2 selv, men er litt under arbeid. Mitt er med PF da jeg har dette systemet. Fant masse inspirasjon til å lage mitt bedre når jeg kom over dette.

Takker! Og gleder meg til å se PF-versjonen :slight_smile:

Jeg er i gang med et prosjekt som krever to skiftelok, så 2841 fikk disse dager en søster:

[bsurl]http://www.brickshelf.com/gallery/matija/Town/Trains/Di2841/di284x.jpg[/bsurl]

I tillegg har de nå fått en ny frakoblingsmekanisme som skal være mer robust og pålitelig (istedenfor en kjede bruker jeg nå en liten [part=92693c01]linear actuator[/part]), som da styres med samme dekoder (trenger ikke lenger ha to stk ombord). Takk til Thomas for tips!

Her er frakoblingsmekanismen in action :slight_smile:
[youtube]XBQnAO8c6RA[/youtube]

Tøft!

Fantastisk lyd. :smiley:

Virkelig en innertier! :smiley:

Veldig fine tog og kult med lyd!! Hvordan kommer den? Er vel ikke fra Lego…

Lyden kommer vel ikke fra LEGO, nei. Jeg forklarte det litt tidligere her i samme tråden.

Beklager, skal se etter. Går så fort i svingene, ikke lett å få med seg alt…

Enig med lyden. Fantastisk.
Får vi se mekanismen slik vi fikk sist? Dras magneten inn?
Baard

Matija forklarte det litt tidligere her i samme tråden. :wink: