Norges beste Lego Star Wars-serie, på nynorsk!

Hei,

jeg er ny her, og vil først bare si at jeg er temmelig begeistret over å ha joina dette forumet! :laughing:

Jeg har småsamlet Star Wars-Lego i et par år, kun Original Trilogy-sett og egentlig bare utstillingssett (aka ikke lekesett) så er litt purist der. Men er til gjengjeld opptatt av mye forskjellig innen Lego, så ser fram til å lese (og bidra?) her på forumet fremover :slight_smile:)

MEN!

Av uante grunner så utløste samlingen min for litt siden miniserien #HVERDAGSWARS - der Lego Star Wars møter norsk hverdagskleinhet, på nynorsk, i 15 sekunders miniepisoder.

Jeg har laget 20 episoder til nå (to sesonger á ti episoder) + to trailere og dere kan se alt her, avhengig av hvilke plattform dere liker best:

Facebook: facebook.com/hverdagswars/videos/
Youtube: youtube.com/watch?v=8rXY4KA … kc4XdWTO2t (spilleliste)
Instagram: instagram.com/hverdagswars/

Noen episoder er kjempedårlige, andre er litt morsomme. Men jeg har det gøy og det gir samlingen en merverdi å kunne bruke settene til en greie som dette. :slight_smile:

Også fikk jeg en unge for litt siden, så da har det vært litt lite produksjon i det siste. Men nå føler jeg på meg at sesong 3 er på vei, så da håper jeg mange av dere vil følge med fremover.

Så det var introduksjonen og egenreklamen for denne gang! Blir glad for alle visninger og likes og kommentarer :slight_smile:

Vi bygges!

PS: Emnetittelen “Norges beste Lego SW-serie” er kanskje litt bråkjekk, men all den tid dette er Norges ENESTE Lego SW-serie på nynorsk (som jeg vet om hvertfall) tar jeg meg friheten til å skryte på meg litt:)

Velkommen til oss :smiley:

Velkommen skal du være.
Så akkurat igjennom alle de videoene på YouTube. Supersnasne og morsomme! Kort og konsise. Omtrent som disse Vines greiene som florerer på nettet. I like :slight_smile:

Snakker du nynorsk til daglig?
Om du gjør det, er det noen spesiell grunn til at du ikke skriver på nynorsk også? (jeg er hverken for eller imot nynorsk, var bare nysgjerrig).

Håper du fortsetter med flere av de #Hverdagswars episodene. Du har ikke fått sånn copyrightrøbbel på grunn av musikken? Den er kanskje så kort at de ikke teller?

Hei F0nix! Takk for tilbakemelding!

Nei, jeg snakker ikke nynorsk (ingen gjør det da, siden det er et skriftspråk) :slight_smile:

Jeg er fra Oslo, så at serien er på nynorsk kommer vel litt av mitt ambivalente forhold til nynorsk. Hatet det på skolen, synes det var kjempeteit med serier og filmer som var teksta/dubba til nynorsk som liten, men nå som jeg er voksen syntes jeg det er noe eksotisk og erkenorsk over nynyorsk, og nettopp derfor blir det morsomt å putte det inn i en star wars-kontekst. Synes jeg, da. :slight_smile:

Har ikke fått copyright-trøbbel på noen av episoden. Mulig pga musikksnuttene inn og ut knapt er to sekunder lange.

Men den ene teaseren med title crawl (den kjente star wars intro-rulleteksten) ble faktisk sperra på instagram pga brudd på musikkrettigheter, Så da la jeg på “Imperial March” spilt på 40 floppy-discer istedenfor, og det gikk! :laughing:

youtube.com/watch?v=Oym7B7YidKs

Kanskje du kan bruke disse musikk snuttene istedenfor?
audioblocks.com/royalty-fre … nd%20alike

Velkommen skal du være! :smiley:

Meget artige videoer! xD jeg lo!