Noen som vet

Om en app som speilvender kameraet live? Greit å ha når man skal speilvende byggetegninger kjapt…

Siden du sier “en app” …du tenker på telefon eller nettbrett, eller?
Hvilk(e)n type(r); Android? iOS? Windows Phone?

Gimp er å skyte spurv med kanoner, men du får i et hvert fall gjort jobben.
Gimp er gratis og tilgjengelig for de fleste aktuelle plattformer.

Gikk litt kjapt i svingen der, men er til android nettbrett. Og kanonen gimp lastet jeg ned, men fant ingen live speilvendingsfunksjon…

Det er problemet med å skyte spurv med kanon, det er ikke bare å peke på fuggerten, og trekke av, man må forholde seg til ting som elevasjon og ladning.

På min PC gjemmer funksjonen seg under Image - Transform - Flip Horizontally.

Det som har gjemt seg i denne diskusjonen, kan se ut til å være ordet “live” i spørsmålsstillingen.

Hvorfor skal du se speilvendt bruksanvisning egentlig?

Må jo være nyttig hvis man vil snu et sett. Bygde Simpson’s huset speilvendt, og det ble en del telling av studs og plassering av strak tunge i munnen før jeg kom i mål :slight_smile:

Jeg for min del speiler bare byggeanvisning i hodet mitt. Har bygd flere av de modulhusene når hvor en av settene ble bygget speilvent. Det gav meg også en herlig utfording som gjorde at bygginga tok litt lengre tid og jeg fikk tid til å nyte det :slight_smile:
Men så er jo jeg av den typen som snur på brikkene slik at LEGO logoen peker samme vei på brikkene (iallefall der det er mulig å snu rundt på brikkene), og nei, det er ikke OCD, men noe jeg gjør for å få mer utfordring av bygginga og drøye byggetida litt…

Kult! Da antar jeg at du bygger med logoen mot deg, slik at bunnen av L’en i lego er nærmest fronten på settet du bygger. Men hvilken vei peker logoen når du for eksempel må bygge bricks 1byX i 90 graders vinkel? Bikker du logoen til venstre eller høyre? (Jeg antar at du er konsekvent)

Gjermund

Ja, tror oxo “live” gikk litt hus forbi. Skal bruke det til banken som kommer 1.januar. Ser dårlig ut med en sånn app, så får vel bare bli speil+ibux :stuck_out_tongue: :slight_smile:

Enkleste blir å ha et web-cam på pcen. Der får du speilvendt live enkelt.

Klart man må være konsekvent, men det er jo ikke alltid mulig å snu logoen “rett” vei, men tenker at man ser modellen forfra og når brikkene står med knottene ut til sidene så forsøker jeg da å få Logoen slik at den kan leses korrekt fra den siden knottene peker ut mot. Det vanskeligste er 1x1 og 1x2 tiles. De er så sabla vanskelig å lese logoen på. Men når jeg ser den så havner den selvsagt rett vei selv om du må løfte av brikken for å lese logoen :wink:

ref det med å snu bildet speilvendt på ett webcamera har jeg sett flere programmer som kan gjøre
utordringen har vært å få bildet stort nok…

Veldig kult at det finnes flere med lettere tvangsnevroser! :wink: