Noen mangler i Lego city strukturen

Jeg er ikke religiøs, men jeg hadde satt pris på en enkel kirke. Synes kirker er flotte byggverk som alle byer trenger Uansett strider jo dette mot LEGO’s policy om å ikke blande inn religion …

Ønsker sykehus også, i hvertfall en ny, stilig sykebil, siden jeg allerede har sykehus … men hva som også mangler er fabrikker, har ikke sett de som sett ennå.

Noen kirke kommer nok ikke, som du skriver skal Lego være relgionsnøytral…så noe kirke, moskè eller andre relgiøse bygninger som ferdigsett ser vi nok ikke, men du kan jo lage en Moc kirke.

En fabrikk er ikke dumt, hva med en Legofabrikk :wink:

LEGO-fabrikk av LEGO … slett ingen dum idé

LEGO-fabrikk av LEGO finnes allerede:
brickset.com/detail/?Set=4000001-1

Bare synd den ikke er tilgjengelig for folk flest. Tror dette er noe du får når du deltar på LEGO inside tour.

Det finnes jo også en som har laget en fabrikk i LEGO som bygget LEGO biler automatisk. Man trykket noen knapper for farge og så satte den sammen noen deler og ut kom det en bil: youtube.com/watch?v=GQ3AcPEPbH0 . Men denne blir kanskje litt for stor som ett LEGO sett :slight_smile:

Men er enig om at butikker og leilighets hus blir litt kjedelig i lengden. Ett sykehus og en politistasjon i CC stil hadde vært morsomt også. Kanskje en gammel 30-talls amerikansk cafe med sånn bilverksted på siden hadde vært en ide? Togstasjon i CC stil?

Café, bilverksted og et museum hadde nok vært ganske interresant i CC-stil. Men en togstasjon i CC-stil tror jeg ikke hadde funket veldig bra, spørs om det skal være en bygård, sånn som de andre CC-bygningene …
Ellers så kunne politistasjon og sykehus vært interresante ideer.