Noen mangler i Lego city strukturen

Er det flere enn meg som har merket at Lego ikke selger noe som er relatert til sjukehus, sjukebiler osv. ?

Er det noe med deres policy om ikke å ha med “triste” temaer eller noe sånt?

Husker fra liten unge at det var sjukehus og sjukebiler da.
Nå er det så og si ingenting.
Merkelig igrunn, de villet ha solgt mye av det “temaet” også.

Det er feil. LEGO har laget mange sykehus opp igjennom tidene. Er bare å gå inn på brickset.com og søke etter “hospital” så får du mange treff. Ikke helt sikker på hva som er siste, men fant nå iallefall dette brickset.com/detail/?set=7892-1 som er laget i 2006.

Men er enig at det virker som om de kommer ut med ny brannstasjon og politistasjon hvert eneste år og har mye sett sammen med dem og lite sykehus. Men tror ikke det er noen bevist handling at de ikke vil lage noe med “sykdom”. Men det er vel mere salgstallene som styrer de tingene der antar jeg. Er mer action i brannvesenet og politiet, og det er det unge gutter liker. Det er noe man tror iallefall og foreldre oppmuntrer jo til den delen hos gutter…

Er lite med sykehus og slikt ja. Og det er vel feil at det har vært mange opp igjennom tidene, men noen har det vært. Og det handler nok som F0nix sier om salgstall ja. Jeg tror sykehus og slikt ville solgt bra til jenter, som jo er en målgruppe LEGO sliter med å nå, men de har vel sine grunner… Vi får krysse fingrene for at vi snart får et nytt sykehus :slight_smile:

Der er mange gode grunde til at HOSPITALER ikke står øverst på LEGOs liste over nye sæt…
Og som du sikker ved, Cecilie, så hører smerte til blandt de forbudte LEGO temaer
“The use of pain is not allowed in the LEGO world”.
og patienter har ofte smerter. Så måske også derfor venter vi…

Hallo? De har jo et etterhvert godt utvalg av diverse våpen og dessuten sykebil… Og en kvinnelig lege MED sprøyte var i Serie 1… tynt argument fra Lego…

Nåja, jeg tolker ikke “the use of pain” til å samsvare med hva som skjer på et sykehus. Der er det vel heller “relieve of pain”. Dessuten har det jo vært sykehus i LEGO tidligere. Og jeg har problemer med å se hvordan sykehus skal stride mot noen av disse reglene til LEGO.

En av WHOs definisjoner på god helse er “fravær av smerte”, som jo er ganske umulig å oppnå, vil jeg si, som jobber med dette daglig…
Forøvrig er ikke litt smerte bare av det onde, da kjenner man jo at man lever… I fantasiverden kan man dessuten gjenoppstå etter å ha vært gjennom de hardeste kamper, jeg synes derfor sykehus er en mye mildere representasjon av negative ting enn f.eks action, pirates of the caribbean, Star wars, action, hero facory, castle, ja, selv politiet som vi vet bruker makt.
I et bybilde er et sykehus helt nødvendig. Ellers er det andre ting ved våre samfunn som er helt fraværende, jeg nevner f.eks søppel, vann og kloakk, dog med unntak av toalettet i Pet Shop :smiley:
Glad for at jeg endelig fikk en sprøyte til min doktorfigur i hvertfall…
Bård

Rolig nu… :wink:
Mit eksempel var taget ud af en større sammenhæng, og mit egentlige argument var vel blot, at sygehuse ikke stod øverst på listen over kommende sæt…
Et andet problem er vel også, at mange af CITY sættene blot er facader - og hvad skal man med en sygehusfacade (uden sengestuer, modtagelse og akut m.m.)…?

Så det vi trenger fra LEGO til neste år, er et modulært sykehus på 32x64-base… :mrgreen:

Jeg tok for moro skyld en opptelling for et års tid siden for å se fordelingen av ‘nødetater’ i City-serien. Med forbehold om at jeg har telt riktig, har det i perioden 1987-2010 vært gitt ut:

  • 10 brannstasjoner
  • 6 politistasjoner
  • 2 sykehus

…så jeg er helt enig i at LEGO bør ta tak i dette. Spesielt med tanke på at det siste sykehuset… eh… ikke akkurat var min smak. Det siste sykehuset jeg var fornøyd med var altså [set=6380]6380 som ble gitt ut i 1987[/set]. Og det står ikke helt i stil til dagens bygninger, synes jeg.

Sånn til info er det faktisk 3 sykehus :wink:

Hehe, regnet med at noen ville korrigere meg ja. :wink:

…men likevel er statistikken nokså klar.

Jo, det er helt klart alt for få sykehus, ambulanser og sykehelikoptere og slikt.
Og jeg syns at “the use of pain” høres ut som en lite plausible årsak. Har mer tro på det jeg nevnte tidligere med action som er det som selger best.
Men for LEGO sitt eget beste så hadde jeg nesten håpet på at de “presset” på oss noen sykehus også i ny og ne.
Kan jo bli mye action på ett akuttmottak for eksempel, når det er en ulykke i byen hvor både brann og politi er på stedet.

Hører dere LEGO? VI VIL HA FLERE SYKEHUS!!! :smiley:

Hvis “use of pain” skulle vært et gyldig argument, så hadde de ikke laget sykehus i det hele tatt. Men det har de jo gjort! Og jeg kan forstå det hvis de ikke ønsker å oppdatere sykehuset så ofte som brann- og politistasjoner, men de tar dem jo ut av markedet slik at nye LEGO-kunder står uten noe alternativ! Slett ikke alle LEGO-kunder vet om eller ønsker å bruke Bricklink.

Nei, håper LEGO varter opp med nytt sykehus og ambulanse til neste år.

Vel, her har dere nå ett nytt sykehus iallefall :slight_smile:
brickset.com/detail/?Set=5695-1

Jeg har det sykehuset fra 1987 samt ambulanseflyet som kom samme år (tror jeg…), synes de funker bra selv i dagens moderne LEGO-by. Men skulle gjerne ha litt mer sykehus, ja.

Dette er mer i tråd med det jeg ønsker meg fra LEGO: :wink:
http://www.mocpages.com/moc.php/175254

OK da, litt overkill er det vel, men det er jo lov å drømme… utrolig at det går an å få puttet så mange detaljer inn i en bygning på den størrelsen der! Minner meg om minifig-rommene til Cecilie, faktisk.

instruksjonen koster $24,95 på ebay fri shipping.
http://cgi.ebay.com/City-Custom-Hospital-Modular-Lego-INSTRUCTIONS-clinic-/140535023432?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20b88a4748

Eventuelt en dollar mindre hvis man bestiller direkte fra nettsida til BrickBuildersPro. Det er litt forskjellig snacks der og dukker nok opp mer etter hvert. Jeg kjøpte instruksjonene til sykehuset for noen uker siden og leker med tanken på å bygge det, men det er et gigantisk byggverk med vanvittig mange klosser…

Hei, forresten. Fant ut at det var på tide å registrere meg her, selv om jeg holder meg mest på Eurobricks.

L@go (som ikke får bruke @ her på forumet…)

Takk for opplysende svar.

Kjekt å se at det er flere enn meg som savner sykehus relaterte bygg/biler osv.

De burde i det minste lansere en ny ambulanse.
Skal bybildet bli komplett og være oppdatert så burde Lego komme på banen snart med noe nytt.

Takk.

helt enig at det er lite sykehus. nærmeste vi kommer den siste tiden er vel minifigur serie 1 sykepleier.

modular hospital hadde vært stilig,