Noe for de små grå?

Fikk CMF serie 13 nylig (takk til Chilis), og ansiktet til slangetemmeren minnet meg om en viss kar…

Peisen er basert på et bilde fra TV serien:

Stilig! Herlig tolkning med den frosken :smiley:

Spoiler alert: http://www.bbc.com/news/magazine-24914782

Enig. Du har et svært velutviklet øye for delikate detaljer - det kan jeg like :slight_smile: meget pent og flott presentert. Håper å se en bunke vignetter fra deg på PKH!

Har du denne i LDD? Kunne tenkt å gi denne til en Poirot-fan, om du tillater distribusjonen, altså.

(Må også handle alt fra BL, så må jo se på pris også)

Det var lekkert. Mange fine detaljer, men liker særlig gulvet.

Det gulvet var veldig bra - hvilke brikker er det bygd opp av? Kan ikke si jeg kjenner de igjen…

Ser ut som det er tiles som ligger sidelengs. Om det stemmer er det et stykk veldig god ide!

Takk for alle fine kommentarer! :smiley:

Har den ikke i LDD dessverre, selv om jeg er kompetent nok i LDD så bruker jeg det ikke til slike vignetter siden jeg ikke føler meg så veldig kreativ mens jeg bygger i LDD. Litt av moroa er jo selve byggingen og eksperimenteringen med ekte brikker!

Slik den er bygd nå så er den ikke spesielt godt egnet til utstilling siden den er litt skjør. Trenger nok en liten iterasjon til for å få den robust. Hvis jeg får ånden over meg så kan jeg lage en LDD versjon en dag, evt. ta noen bilder som viser hvordan den er bygget (ganske enkelt egentlig). Det er fritt frem å bygge kopier til egen og andres forlystelse!

Gulvet består av vanlige 1x2, 1x4 og 1x6 tiles som er lagt sidelenges nedi en ramme. Det er samme teknikk som brukes til mosaikkgulvene i LEGO Adventures boka tror jeg, bare at der går det mye i cheese slopes.

Helt fantastisk! Elsker Poirot og denne falt i smak. Likte veldig godt alle innredningsdetaljene, inkludert det minimalistiske bilde med rene linjer - helt i Poirots funksjonalistiske/Bauhaus stil!

Er ingen Poirot-fan (dvs. har ikke sett på det, meget mulig det er good stuff), men synes denne MOCen var supernajs; hadde spesielt sansen for sidelengs bruk av brikker og tiles på base, gulv og vegg! :slight_smile:

Da har jeg laget en LDD versjon av vignetten, bare send meg en PM med e-post adressen din så sender jeg filen.

Et par av koblingene er ikke helt i henhold til LDD’s regler, men alle delene er på plass, 286 brikker totalt.