Musikk og LEGO

Tenkte vi her kunne vise til musikk som enten er laget med LEGO deler eller hvor LEGO deler er involvert.

Først har vi jo det Svenske bandet Wintergatan som noen her på forumet postet for en tid tilbake, tror det var Freddie som postet en link på IRC eller noe slikt. Iallefall jeg falt helt pladask for musikken til det bandet og har kjøpt hele platen da alle de andre melodiene er like bra som denne:
Wintergatan - Marble Machine
[youtube]IvUU8joBb1Q[/youtube]
Her har de brukt Technic beams med noen Technic pins som er det som åpner opp slik at kulene faller ned. Det er altså disse Technic pinnene som setter melodien mens det store hjulet snurrer rundt.

Så kom det en cover av denne melodien for noen dager siden:
[youtube]SPJ7B6Sjegw[/youtube]
Den melodien spilles på en Teenage Engineering OP-1 synthesizer som faktisk er kompatible med LEGO deler: teenageengineering.com/products

Finnes også mange Mindstorm EV3 maskiner der ute som kan spille på instrumenter, slik som denne som spiller på gitar:
[youtube]cXgB3lIvPHI[/youtube]

Her er en annen med flere gitarer og andre instrumenter som spilles av Mindstorm EV3 maskiner:
[youtube]6bEk0bkaOAY[/youtube]

Dette er en av de bedre bass gitar instrumentene som er laget av LEGO og som høres ok ut:
[youtube]Ul8ZEX7PNFk[/youtube]

Men det LEGO instrumentet som har gjort størst inntrykk på meg er en Harpsichord laget av LEGO i full størrelse som kunne spilles på.
henrylim.org/Harpsichord.html

Etter at jeg hadde sett det instrumentet for mange år siden, så skjønte jeg at ALT kan bygges i LEGO. Man trenger kun fantasien og en hel masse LEGO tilgjengelig så kan man lage hva man enn vil :slight_smile:
(se også mitt slagord i signaturen under)