Muligens et gull tips

Ble tipsa om dette på et annet forum som ikke har noe med lego å gjøre og ikke fått tid til å sjekke det noe særlig ut enda, men ser for meg at dette kan være en suveren måte å få kjøpt lego billig…
Som kjent er jo legoen latterlig mye billigere i usa enn her.
Skal en handle på nett er jo prisen dobbel her ca.
Det jeg lurer på er om det er mulig å få handla lego til usa priser på nett siden en har en leveringsadresse ved denne måten i usa og så få sent det til norge evt sverige (men er vell sikkert ingen vists siden pakken ikke kommer fra eu), fungerer det så vil en jo spare masse kr selv om en må betale mva 25 %…
Er jo sjøfrakta som er billigst…
Skjekk det ut:
http://www.jetcarrier.com/default.asp
Er jo riktignok ikke gull alt som glimrer men ville jo vært en stor dag for lego norge om det viser seg at dette er gull Shocked Very Happy

Har vært borti dette før i andre sammenhenger - mener å huske å ha funnet ut at man skal ha planer om å bestille en veldig billig vare eller store kvanta om det skal lønne seg, med tanke påfraktpriser osv. Mva og tollgebyr spiser også opp en god del av det man kunne spart.

torerik wrote:
Har vært borti dette før i andre sammenhenger - mener å huske å ha funnet ut at man skal ha planer om å bestille en veldig billig vare eller store kvanta om det skal lønne seg, med tanke påfraktpriser osv. Mva og tollgebyr spiser også opp en god del av det man kunne spart.
MVA og evt toll må en betale somregel uansett ihverfall fra S&H, det samme med porto, tar en båt frakt (tar lengre tid men er mye billigere enn fly) så kan jeg ikke skjønne at dette skal bli noe dyrere enn vanlig porto. Det som er det store spørsmålet er om man får usa priser fra S&H, noen som veit?

På den annen side så er dollaren så lav nå at det kansje vil lønne seg likevel å handle i USA og få fraktet over? Tror den er nede på 5.68 eller deromkring…

Det er bare å sjekke; nå som jeg skriver dette er den på 5.61.
Det er også en annen her på forumet som bruker JetCarrier, om jeg ikke husker feil. Får vel spørre etter vedkommedes erfaringer!
Edit: Det var LordJanus, som hadde konto hos JetCarrier. Kan jo spørre ham om han vil dele hans erfaringer med oss her.

Don wrote:
Det som er det store spørsmålet er om man får usa priser fra S&H, noen som veit?
Ja, man får USA-priser, man sender det jo til en adresse i USA..

Her en måte å handle fra shop at home i USA. Følg link! Funker! :smiley:
http://www.jetcarrier.com/

Men, det bør nevnes at det kan bli en dyr fornøyelse. :unamused:

Selv hadde jeg nok maks uflaks: Jeg bestilt noen små lyskjeder med LED-lamper (sånne du rundt jul får for 19 kroner på IKEA) til bruk i en LEGO-modell. Totalt var det varer for ca. 17-18 dollar. Frakt i USA kom på ca. 10 dollar for å få sendt det til JetCarrier. Regningen fra JetCarrier kom på nærmere 600 kroner! Noe av forklaringen lå i at varene var pakket i en større eske enn det som var nødvendig (JetCarrier tar betalt både for vekt og volum). Siden totalen med frakt var på rundt 700 kroner, ble det en ikke ubetydelig donasjon til staten i tillegg.

Jeg har ennå ikke hatt hjerte til å ta dem i bruk… :blush:

Så om du ikke har venner i USA; skaff deg noen. Da kan du sende via dem. I de fleste tilfeller tror jeg det blir mye billigere. :mrgreen:

-Erik