Motorisering av Winter Holiday Train

Hei. I sommer kjøpte vi oss her i huset et 10254 Winter Holiday Train. Vi la merke til når vi kjøpte det at mulighet for Power Functions, og vi snakket om å få toget til å kjøre til jul. Nå har jeg sjekket, og 630 kr for å få det til å gå var litt vel mye… Er det noen som har et godt alternativ?

Lego oppgir for eksempel at man må kjøpe fjernkontroll og IR-mottaker. Men for min del kan det gjerne bare vær en knapp på toget, batteri og motor… Men er det mulig?

[youtube=wide]Oe5UasxJx0A[/youtube]

Jacopyright hadde en løsning med en ekstra vogn med batteri etc på KidsExpo som gjør at du ikke trenger å modifisere selve loket, men jeg finner ikke linken i øyeblikket. Da var det batteri+motor og fjernstyring i vogna, men går nok helt fint å droppe fjernstyringa og.

Ja, spørsmålet er: Hva er den enkleste og rimligste muligheten for å få toget til å gå av seg selv og hva trenger jeg for å gjennomføre det? Jeg har aldri holdt på med Lego tog eller power functions før, så her er jeg helt blank! :slight_smile:

Det enkleste og rimeligste er sannsynligvis å finne [setimg]60051[/setimg][set]60051[/set] på tilbud.
Det går an å koble motoren direkte til batteriboksen, men da har du ingen kontroll på hastigheten. Det oppladbare batteriet har hastighetskontroll, men det blir dyrere.