MOD Haunted House

Her er min modifikasjon av det orignale LEGO settet #10228 Haunted House.
Startet å bygge i går kveld rundt 8-tida og var ferdig i morgest kl 5 :slight_smile:

Huset er bygd opp helt fra bunnen av på en 32x32 plate og er i modulhusstandard. Men har forsøkt å beholde stilen som var i originalen. Er jo en del ekstra deler som gikk med til dette så denne kan ikke lages av bare delene i originalsettet. Som dere ser ble det mange vindu i toppetasjen, men det var fordi jeg ikke hadde flere av de bratte takbrikkene som kom i dette settet. Har faktisk kun de som kom i dette settet og når jeg var ferdig å bygge hadde jeg bare en slik brikke igjen :slight_smile:

I første etasje er det lite interiør, kun en peis og en trapp opp til 2.etasje. Men det er ett lite kott under trappa. Denne etasjen var tenkt som ett forlatt gammelt butikklokale.
I andre etasje puttet jeg komfyren, skapet, senga, bordene og noe annet småtterier fra originalen.
Er ikke noe interiør i toppetasjen annet enn at det er hyller langs veggene som på originalen og den geniale loftstrappa er der også, men man kan ikke løfte av de øverste platene for å kikke inn så var ingen poeng å ha noen detaljer der oppe.

Veldig stilig! Kan godt tenke meg å gjøre det samme. Spesielt god idè da å ha (nedlagt) butikklokale i første etg. Dette var huseieren fra helvete som i sin tid nektet å selge tomten til kommunen som skulle rive og bygge nytt for å fornye gaten.

**
Jeg ville kanskje trukket huset 2-3 studs bak på baseplaten for å få mer forttau i front.

Hvis kommunen ønsker å rive for å bygge nytt, så er deg gjerne nettopp for å gjøre gate og fortau bredere.
Ta en tur i Bogstaveien hvis du lurer på hva jeg mener …

Takker for innspill, tenkte på det å trekke huset lengre bak, men da vil fasaden ikke komme på linje med andre modulhus, så jeg valgte heller å la veranda/trappa foran huset stikke ut i fortauet. Har jo fortau på veiplatene også, så det gjør ikke så mye at det er noe som stikker ut her

Aha! Noe å tenke på der òg ja. Uansett, veldig bra MOD og til god inspirasjon for oss som kommer etter.

Har ventet lenge på å se en god modular versjon av HH og dette ser jo fantastisk bra ut! Noen mulighet for å se hvordan det ser ut i en layout?

Dette bygget blir nok stilt ut i påska på Build the Change 2013 her i Tromsø. Skal forsøke å ta noen bilder av dette huset da.
Om været er greit i morgen så kan jeg forsøke på å ta noen bilder sammen med Pet Shop og Town Hall som jeg har stående ferdig bygd her på hylla. Har prøve-plassert det sammen med de husene og syns det fungerer veldig bra.

Bygget er ganske høyt i forhold til det lave Pet shop. Har også hevet 1.etasje med en kloss for å gjøre plass til noen store vinduer som det normalt er i butikker.

Ser jo nå at jeg ikke tenkte veldig realistisk med tanke på inngangen bak og trappa opp til 2.etasje. Inngangen bak burde vært trukket helt til ene siden og ledet rett til trappen som var adskilt fra selve butikklokalet. Men vi sier at dette var en villa tidligere og er seinere blitt innredet som butikk i 1.etasje :slight_smile:

Meget pent Øyvind :slight_smile:

Her er ett bilde av det modifiserte Haunted House ved siden av Pet Shop og Town Hall.

Og som dere ser er det mindre enn Town Hall men større enn Pet Shop i høyden. Og angående den verandaen som noen mente stakk mye ut, Town Hall har jo en trapp som stikker en del ut og Pet Shop og andre bygg har også ting som stikker en god del ut i fortauet.

Synes dette ser meget bra ut, kommer nok til å låne en del ideer her :slight_smile:

Godt jobbet Øyvind! :smiley: Likte veldig godt hvordan du videreførte dette til modulhusstandard, men samtidig beholdt essensen i originalbygget.

Kjente jeg ble inspirert nok til å begynne på zombie apocalypse-kvartalet jeg lenge har hatt planer om å bygge, med ødelagte vinduer og “kaos”-konseptet.