MOD: 879 Touch sensor -> Powerswitch

Dette er ikke en modifisering av ett sett, men modifisering av en del, så purister: SE BORT NÅ! :slight_smile:
Denne modifiseringen er like enkel å reversere som å gjøre i første omgang, så ingen skade blir gjort på noen LEGO-deler.

Det er en innebygget motstand i 879 Touch sensor. Men på de jeg har så varierer verdien. For det meste rundt 1.5K Ohm og opp til 2K Ohm. Men det er ingen innvendig motstand å se. Jeg vet ikke hvordan de blå touch sensorene er innvendig, men de har forskjellige faste verdier. På enhetene jeg har virker det som motstanden sitter i den gummiaktige delen i midten (carbon switch). (Se bilder under).

Jeg åpnet en og fant kjapt ut hvordan man enkelt kunne modifisere den til å bli en skikkelig strøm bryter uten intern motstand. Alt du trenger er en 879 Touch sensor (duh!), en liten flat skrutrekker, en liten bit aluminiums folie. Se på disse bildene:


Åpne Touch sensoren ved å putte den lille flate skrutrekkeren inn i mellom den DBG delen i bunnen og bøy ut sidene på den LBG top delen. Gjør dette på begge sidene og den DBG bunn delen skal komme ut veldig enkelt. På bildet ser vi de tre interne delene. Kutt en liten bit aluminiums folie på størrelsen med den på bildet her.


Stikk aluminiumsfolien inn under den svarte gummigaktige senter delen. Og bøy folien rundt den. På venstre side i dette bildet er kontaktpunktet på denne delen.


Putt inn den gule trykk-knapp delen og klikk på plass topp delen, og voila! Du har nå laget en strøm bryter ut av en touch sensor! :slight_smile:


Dette er hvordan du kobler bryteren inn i mellom en batteriboks og en motor. Du trenger kun en kort 9v ledning for å gjøre koblingen. Bryteren lager kun kobling på den ene lederen i kabelen, den andre lederen går rett fra batteriboksen til motoren.

(Klikk på bildene for å se større versjoner)