MOD: 7848-1: Toys R Us City Truck

Dette er en modifikasjon (MOD) som ikke går så mye på utseendet. Forsøkte å holde utseendet på Trucken så mye som mulig lik originalen. Derimot har den fått innvendige modifikasjoner. Dette er versjon 1 av 2. Se også neste tråd om MOD av 3221 som er den andre versjonen.
Denne versjonen ble først laget tidligere i år rett før jeg dro ned til byggehelga i Numedalen. Der hadde jeg med meg prototypen. Det eneste jeg har gjort forandringer på siden da er at jeg har fått senket IR tårnet slik at det er nesten jevnt med taket på hengeren. Har også fikset litt på styringa slik at den funket bedre.

Her er det originale settet [set]7848[/set]

Men bilder sier jo mer en 1000 ord, så her er noen bilder av saken: (klikk på bildene for å se større utgaver)

Flere bilder finnes her.

Og her er to videoer av den i aksjon:
youtu.be/yxFLk9ZGc3Q
youtu.be/9QH6IcpShI8
(Beklager de mørke videoene, men har ikke funnet ut åssen jeg kan justere det. Bruker iPhone for å ta opp med).

Tøff modd, eneste jeg synes var litt snålt var når forhjulene sveipet sidelengs ved sving.
Kreativ løsning på sving riktignok :smiley: Er vel vanskelig å få de små hjula til å svinge realistisk.
Du kunne jo ‘juksa’ og hatt forhjulene over bakken og et senterhjul som svinger under uten at jeg har en praktisk løsning for det.

Kult. Imponerende for en som ikke har fikla så mye med technics/pf

Det er en litt ukonvensjonell måte å styre på ja :slight_smile:
Men ser mer realistisk ut når den har høyere fart og man tar svingene gradvis.
Kan faktisk vri hele fronten uten å kjøre forover/bakover, så det blir som på en båt som har baugpropeller :slight_smile:
Men om du ser på den andre MOD’en så svinger forhjulene mer realistisk. Men som sagt er det dårlig med plass der.

Ett hjul på midten under som roterer rundt er ikke så dumt forslag. Men lurer da på åssen jeg skal få festet de “pynte” hjulene som skal henge på siden da? Vel, finner vel på noe der også… Men den ideen må testes ut! :slight_smile:

Du kan jo ha forhjulene montert som vanlig, om de ikke er i veien da.
Det midtre styrehjulet kan monteres med en ‘shims’ av f.eks en papirstrimmel
eller to i mellom så det kommer ørlite lavere enn de ytre hjulene om du skjønner?
Litt juks men :smiley:
En legoplate blir vel litt mye.

Ingen problem å få justert den høyda mellom styrehjul og de hjulene som vises, men problemet er høyden inni kabinen. Måtte mye luring til bare for å få inn den mikromotoren som jeg har på den 3221 LEGO City trucken. Og ett slikt enkelt hjul gjør at det hele bygger ENDA høyere… Er iallefall ikke plass til det i den 3221 trucken.
Men jeg holder nå på med en tredje modell, som blir en MOC basert på den Vesta van saken. Eller, den blir iallefall i sånn størrelse var planen.