MOD: 10232 Palace Cinema

Er egentlig lenge siden jeg lagde denne MOD’en og har bare ett bilde foreløpig. Men kan jo forklare hva jeg har gjort.

Jeg har to sett med 10232. Bygde først det ene helt etter boka, og så bygde jeg det andre speilvent. Så forsøkte jeg å modifisere uten å bruke ekstra klosser. Var jo greit å bare kutte ut veggene i mellom byggene i 1.etg og 2.etg og på den måten lage en stor foaje og en stor kinosal. Men for at det skulle bli noe bra måtte det inn noen få ekstra klosser til. Har nå ingen aning om hvilken og hvor mange klosser som måtte til ekstra, men var ikke veldig mange.

Følgende modifikasjoner er gjort foruten om at den ene er speilvent:

  • Bygde det skiltet som sier Cinema istedenfor Palace.
  • Lyktestolpen ble flyttet tilbake til “original” plass for å gjøre det mer realistisk. Ellers hadde de lyktestolpene kommet rett ved siden av hverandre.
  • Fikset slik at veggen nede i første 1.etg mellom byggene ble bedre. Er fortsatt en drager på tvers over rommet. Fra der det skifter farge og opp har jeg beholdt veggen.
  • Fjernet trappen i den delen som er speilvendt og fikk dermed enda bedre plass i 1.etg.
  • Tettet igjen trappehullet opp til 2.etg.
  • Veggen i 2.etg mellom de to byggene er fjernet i sin helhet og gir dermed ett stort rom.
  • Fjernet filmfremviseren i den speilvente delen.
  • Flyttet lerretet til ytterveggen på den speilvendte delen.
  • Laget flere seterader i kinosalen.

Får ta noen innvendige bilder også etterhvert, men inntil videre får dere klare dere med det ene utvendige bildet:

(Og som vanlig: klikk på bildet for å se større utgave)

MEGET PENT :smiley:

Kreativt og stilig laget :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Da har jeg tatt to interiørbilder i min modifiserte Palace Cinema.

Håper dette funker. Dere kan klikke rundt på bildene for å skifte fokuspunkt og om dere klikker og drar får dere såkalt “perspektivskift” og da blir det nærmest en 3D effekt.
pictures.lytro.com/F0NIX/pictures/779041
pictures.lytro.com/F0NIX/pictures/779042

(Fikk ikke til å embedde dem på forumet)

Funker her! Stilig! Er det lov å spørre hvordan har du laget denne 3D-effekten samt muligheten til la brukeren velge fokuspunkt?

“Woah, awesome!” -Emmet, 2013

Stilig! Hører gjerne mer om hvordan man oppnår en slik effekt. (selv om den stjeler showet :wink:)
Noe sier meg det er en innebygd kamerafunksjon?

Forum admin må legge til embed og iframe i “forum basic settings” :wink:

Jeg bruker ganske enkelt ett Lytro kamera :smiley:

Det er ett spesialkamera som kalles “Lightfield” kamera (som vel blir noe som “lysfeltkamera” på Norsk?).
I prinsippet så er det slik at ett vanlig kamera lagrer informasjon om lysstyrke og farge på hver pixel, mens ett lysfeltkamera i har informasjon om lysstrålens retning, styrke og farge på hvert pixel.
Gå på Lytro.com og les mer om hvordan dette fungerer.

Lytro er det første komersielle lysfeltkameraet på markedet. Jeg antar det vil komme fler etterhvert og at bildeoppløsninga vil gå opp etterhvert også. Pr i dag er oppløsninga tilsvarende 1080x1080 pixler, men siden det er mer en bare enkeltpixler, måles disse kameraene i antall megarays, det kameraet jeg har er 11Megarays.

Med en software så kan man da i ettertid bestemme fokuspunktet. Faktisk var dette eneste funksjonen man hadde på bildet i 2012 når dette kameraet ble lansert første gang. Senere oppgraderte de softwaren for visning av bildene og la til denne perspektivskift funksjonen, og da fikk man denne funksjonen på alle bilder man hadde tatt før denne funksjonen kom ut siden dette er noe som blir gjort i ettertid.
I fjor rett før jul kom de ut med enda en ekstra funksjon, nemlig at man kan se på bildene på en 3D-skjerm eller med 3D-briller, som igjen kan legges til på alle bilder man har tatt tidligere. I fremtiden vil det komme flere funksjoner og forbedring av de funksjonene som er.

Det er mulig å eksportere disse bildene til for eksempel jpg, men da mister den jo alle disse funksjonene og blir bare ett stillbilde med valgt fokusområde. Er også mulig å eksportere til animert gif som viser denne fokus effekten eller perspektivskift, men da går bildet bare syklisk igjennom alle fokusnivåene eller perspektivskiftene og man får ikke muligheten til å bestemme dette selv.