MOC: LEGO Shop

OK, først og fremst dette er ikke en ekte LEGO shop, men bare ett bygg jeg har laget i CC-stil.

Først bygget jeg opp 10182 Cafe Corner bygget og det viste seg at jeg manglet noen få deler som var brukt i andre modeller. Så da ble det litt fargeendring i det bygget. Men det funket jo greit syns jeg.

Etter at det Café Corner var ferdig så fikk jeg lyst å bygge ett hjørnebygg i samme stil som dette, men dette skulle være ett butikklokale. Så det er ikke like detaljert i fasaden. Alle etasjene er foreløpig tomme. Kan hende jeg putter noe i 1.etasje. Mangler også trapp opp til de andre etasjene.
Siden jeg har bygget opp så mange store modeller begynner det å merkes på utvalget deler og farger, så fargekombinasjonen på dette bygget ble kansje ikke det beste…

Bygget er ellers bygd ganske likt som CC utenom at det er bare en inngang og den er på hjørnet. Topp etasjen er ikke like høy og tårnet mangler. De tre etasjene kan tas fra hverandre på lik linje med CC. Styrte også en del med selve hjørnet og prøvde å få til en enkel metode å bygge dette på. Syns det ble ganske fiffig egentlig. Men likte ikke helt takhjørnet. Men det finnes jo ikke takbrikker som gjør at man kan ha 45 graders skjæring på taket.

Tror jeg brukte for kort tid på dette bygget, fikk liksom ikke så mye detaljer i fasaden som jeg hadde lyst til. Men det kan jeg jo jobbe med fremover…

Det kommer nok ett bygg til noe lignende som dette, eneste jeg vet der er at fargekomboen blir blått og hvitt, for det er omrtent de eneste brikkene jeg har mye av.

Spenndene nytt bygg du har bygget. Har du et bedre bilde av hjørnet/inngangen?

Jeg synes du skal droppe skriften i gata, synes det bare er unaturlig!