MOC Classic Space Defender Class

Holder på med et prosjekt som begynner å ta form på tegnebrettet. Har designet det i LDD og konvertert det i POVray… (Det tok sin tid!). Mikset det i Photoshop.
Foreløpig er det bare tegnet. Holder på og samle deler her og der så jeg håper å begynne byggingen på nyåret. Skal bygge UCS 10179 Millennium Falcon først :mrgreen:
Ihvertfall: driver å eksperimenterer med forskjellige Jetpacks og utstyr til dette prosjektet så her er noen bilder.
Har skrapet i sammen endel Classic Space astronauter og håper å lage en diorama etterhvert.

Her er et bilde til.

Stilig :smiley:
Brick on!
Baard

Flott romskip! :slight_smile: Gleder meg til å se hva du kommer med videre :wink:

Veldig tøft! Har du sett CowboyGibson’s prosjekt som ligner litt på ditt? Om ikke, ta en titt her: flickr.com/photos/cowboygibs … 784094379/

Godfølelse med Classic Space farger.

Bra prosjekt. Må få bygget meg litt CS jeg og.

:smiley:
jetpacken så bra ut, men har du prøvd å lagd den i blått/grått/space farger og ikke i fargene til minifigen?
Alternativt puttet inn en annen farge, slik at den svarte feks hadde hatt svart og blå, den gule gul og blå etc.

Kjempekult med mere basert på Classic Space!

Her er mitt Work in Progress på Space siden:

Jeg renska en 8258 Crane Truck slik at bare ramma var igjen og målet er et lite transportskip

Er enda bare på prototypestadiet, og jeg har bare sorte jetpacks i denne http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4736 men har planer om å skaffe
flere farger etterhvert. Det er jo en god ide å prøve ut flere farger, blir vel litt eksperimentering utover høsten. :slight_smile: Har bestilt så mye Lego på Ebay i sommer at nå er kona litt lei av alle pakkene som kommer i postkassen. Har fått kjøpeforbud inntil videre :open_mouth:
Skal nå ihvertfall bygge med det jeg har så kommer det vel litt bilder etterhvert.

Ser bra ut det der Cowboygibson, litt avansert ramme, heller litt mot NEO classic space, ingen studs som vises :slight_smile: ser jo at jeg har brukt litt for mye blått på vingene hvis man skal være tro mot CS, så litt justeringer av farger må vel til. Men det er det som er så greit med Lego at funker det ikke så kan man alltids bygge om :slight_smile:

Flott modell.

[attachment=1]LL993 Front Sideview (800x533).jpg[/attachment]En oppdatering av prosjektet:
Er stor sett ferdig med bygginga av skipet. En del detaljer skal på plass før alt er komplett. Venter på litt klosser, så om noen uker så regner jeg med at alt er på plass. Bestiller etterhvert som bygginga skrider frem. Har ikke drevet med dette så lenge så jeg veit ikke hva jeg trenger før jeg trenger det…
Dette er jo en prototyp( er ikke alle MOC’er det?) :mrgreen: så noen justeringer av farger og ting må gjøres. Legger den ut på Mocpages også. her er et par bilder av skipet som er klassifisert som fregatt med tunge våpen. Har fjernet ildledningssentralen på toppen…er flyttet ned i skipet…synes det ble et bedre design…
Teknikere holder enda på med systemsjekk så alle verktøyene er ikke ryddet bort :wink:

Flotte saker, ligger vel noen timers arbeid bak dette!

Ser nå at jeg må få skaffet meg en av disse sveisefigurene, tilbehøret der er jo knall!

Skulle ønske Lego kunne lage et sett som inneholdt noen av de klassiske trans-yellow delene. Kunne tenke meg å bygge noe i Classic Space stil, men mangler nesten “alt” av deler. Prisene på Bricklink blir fort litt drøye på endel av disse brikkene, men det er vel bare å bite i det sure eplet… Samt kjøpe noen av Benny’s Spaceship når det omsider dukker opp.

Wow! Svært og enormt kult romskip! Herlig retro-look :slight_smile:

Takk takk…ja det har blitt noen timer på loftet modellen er 100 studs lang og 60 studs bred. Tør ikke tenke på hva det har kostet, men noen av de trans-yellow delene er veldig dyre… OG bay window http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=30185c01 koser jo skjorta pr stykk…Fant bare ett blått på nettet!!, så det ble sorte heller. Skal skaffe meg Bennys skip når det kommer…digger alt med Classic Space :slight_smile:

Sjåderja! Bra modell!

Flere bilder av modellen her:

http://www.mocpages.com/moc.php/384932

Wow denne har gått meg hus forbi. Stilig.
Minte meg litt om Bennys romskip i fassong men skipet er større.

God å se at det er flere Space og Classic Space byggere her.
Her er mitt bidrag i tilnærmet samme størrelse.

http://www.brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=3&t=3137&st=0&sk=t&sd=a&start=20

En smule større enn Bennys ja :slight_smile: Trur han ville likt skipet…mye 80 talls teknologi der hehe! :nerd: ser faktisk noen likheter når du nevner det, men ingen kopi… :sunglasses:

Veldig kult romskip. Digger disse classic-space romskipene. Hvor kommer navnet fra? LL 993. Søkte på det på Google og fikk opp en annen classic space moc og lurte på om det var en referanse til noe som jeg ikke skjønte.

Fant bare på det nummeret…var lett å bygge på ei plate :slight_smile: har ikke sjekket om det var andre med de nummeret! Ingen referanse altså… Sku vært en LL nummerdatabase hvor man kunne sjekket sånt…