Mini by

Har prøvd meg frem med litt forskjellige skalaer for å komme frem til en god måte til å lage en detaljert mini by. Har endt opp med moduler på 16x16 brikker og veier i 4 brikker bredde. Forløpig bare lagd to moduler, men mer kommer når jeg får skaffet mere grå klosser Smile
Se bilder her: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=347155

Søtt! Smile
(selv om trafikklysene kanskje er bitte litt for store Wink)

Og her trodde jeg du kanskje hadde lagt opp!
Det der var absolutt en stilig miniby. Det er ganske utrolig hva slags detaljer man klarer å få inn i slike modeller, fir å ikke nevne liv. Men sånn skalamessig, er ikke dette muligens enda mindre enn LEGOs egen mikroskala?

Neida har ikke lagt opp, men har ikke hatt så mye tid i det siste. Men nå som vinteren kommer så skal vi nok få gjort noe med det Smile
Jo den er nok litt mindre en legoes egen mini skala. Hadde så mye av de vinduene i 2 brikkers høyde samt at veien passet så bra i brikkers bredde så da ble det slik Smile I samme brickshelf folder så ligger det en park i 8x8 også, men det bel litt for lite.

Gjest er meg Smile

Utrolig stilig. Ble sittende leeenge å se på bildet (forøvrig et bra bilde kvalitetsmessig, fint å se på)
Merker at jeg “tillater” mye mer, hva skal man si… mindre optimale løsninger når ting blir så smått. Ikke ment som en kritikk, mer som en refleksjon over hvorfor jeg syns mye av de små miniscala modellene blir så kule. Feks syns jeg ofte store LEGO modeller blir dårlige og firkantete, selv om de er mer avrundet en modellene du har her. Hakke peil på om folk henger med nå…så enkelt og greit. TØFT!