Min Legoby

Hei!

Ny bruker på denn siden.

Jeg har i et par års tid vekket min gamle interesse for Legobygging.
Det hjalp mye med to jenter som vil ha Friends lego.

Laget en Lego juleby til siste jul, og har videreutviklet denne siden.

Jeg har prøvd å følge standaren for modul hus, men ikke slavisk. Grunnet økonomi blir det ikke kjøpt så mye ny lego, og Lego modulhusene er for dyre for meg.
Men jeg har prøv å gjenskape noe av de i mine bygninger, samt at jeg har fått mye ideer fra internett.

Har kjøpt endel lego brukt, i bruktbutikker og litt fra Lego direkte.

Som dere ser har jeg sikker noen snarveier og andre løsninger, men prøver å få detaljene opp mot modulhusstandard.

Tips mottaes med takk!

Jeg har ikke laget noe særlig interiør, men det er neste fase. Samt liv i gatene!

Mvh
Per Stian

Veldig kult! Jeg liker hvordan både den spreke fargebruken og designen minner om det mer fargerike 80-tallet, tiden før blassere farger som tan, sandgreen og sandblue. Og veldig passende mønster på fortauene, stilig! :sunglasses:

Mye snasne detaljer (spesielt vindus- og dørpynt) og fine farger i retrostil (som nikkemann alt har vært innom)!
Synes spesielt museet ser kult ut (selv om det desverre er noe ute av fokus på disse bildene). :slight_smile:

Takker for tilbakemeldinger!

Legger med et bilde som viser museet mye bedre.

Takk! Flotte vindusvalg, liker spesielt den nederste buen (med mursteiner under). Minte meg umiddelbart litt om karnapp-vinduene på The Simpsons House.

Mulig dette er inspirert av et (eller flere) modulhus, men jeg for min del har kun bygget denne typen vinduer i 71006: The Simpsons House-settet, har ingen av de klassiske modulhusene…

Jobber videre med byen min, og har her prøvd å lage litt mer liv og røre i Legoby!

Bilen har jeg laget litt etter den nye Ghostbusters bilen, og telefonkiosken har vel flere sett på nettet.

God Sommer alle sammen!