min første moc (i voksen alder)

Selv om jeg er en gammal gris så har jeg ikke mye peil på LEGO.
Så her har jeg lagd en turtle, Peter Reid style. Manglet biter så måtte improvisere på diverse :wink:
Allikevel så er det min første moc, i voksen alder. Hva var det første dere lagde?

Grattis med første MOC! :smiley: Man ser tydelig hva det er :wink:

Husker egentlig ikke hva min først MOC var, kanskje noe technic kjøretøy? :blush:

Husker ikke helt hva som var min første. Har bygd nå og da i nærmere 20 år med barn og stebarn. Dog er det først den siste tiden det har blitt mer seriøst fra min side.

Man gjenkjenner stilen der ja. Du har ikke prøvd deg på konkurransen som går nå på Eurobrick.com hvis du er meldt deg inn allerede.
Der har de Turtle konkurranse i forbindelse med lansering av Exo Suiten fra Peter Reid

Min første da det løsnet for min del må nok være 16x16 oppgaven vi hadde til PKH og der etter har det bare gått en vei i størrelsen :mrgreen:
Etter oppvåkningen har det vært dårlig med MOC frem til i år.

Nei har dessverre ikke meldt meg på konkurranse, så det blir nok bare lokal bygging av turtles her fremover :slight_smile:

Min første (og -så langt- eneste) ordentlige MOC er et dørskilt som jeg laget tidligere i år.
Har sansen for de skilpaddebuildene der. :slight_smile:

Fantastisk dørskilt!

Har forferdelig dårlig tru på meg selv når det gjelder MOCs. Men da jeg bygde Tower Bridge for noen uker siden ble jeg fristet til å lage en ekstra miniutgave av de kjøretøyene som kjører oppå. Ikke spesielt Britisk kanskje, men selv ble jeg nokså fornøyd…

Prøvde meg på en slags borg sammen med guttungen på 5, godt mulig jeg fjernet noen av hans påfunn …

Improvisert og ikke alle farger som er helt ideelle, og så har jeg brukt massevis med paneler (eller hva de nå heter)

Og så er bildene tatt i all hast med telefonen

Nice start, mange detaljer, flagg og mosaikk i vinduet, guttungen kommer til å leke masse med den.

Steinar

Tøff borg, liker borger som går litt ekstra opp i høyden. Mye snasne detaljer her ja!
Kjøpte en borg (brukt) i fjor som var så-som-så komplett som jeg tenkte jeg skulle bruke for å lage en borg-moc selv. Kanskje man skulle fått ut fingeren og prøvd seg snart, denne borgen var i alle fall god inspirasjon! :slight_smile:

Ovennevnte borg oppsto da jeg fikk overlevert et lass med min gamle lego som en nevø har hatt. Mesteparten av dette er 30-35 år gammelt, noe eldre, og noe nyere (fra nevøen)