Mikro

Er det noen som synes det er en god ide med mikrobyer? Idea Jeg selv har en mikroby kalt Lillibrick… Scala er: Normal bil: 2x4 knotter, Tog: 2x6-12 knotter, Folk: 1 kloss høy pluss armer og hode, tilsammen 7 flate plater høy. Wink Razz

Mikrobyer er veldig bra, synes jeg. Har aldri giddi lage en selv dog, men… kanskje en gang Wink

Lillibrick (Mikrolandskapet mitt) har nå fått et nokså stort fjell med dobbeltsporet jernbanetunnel og biltunnel Very Happy Har tenkt at jeg kanskje skal lage et fjell i minifigurscala Wink (Hvis jeg har klosser nok da Sad )

Jeg må så klart rive Lillibrickfjellet for å bygge fjell i minifigurscala Crying or Very sad

Et godt råd, som gjelder ikke bare her men på samtlige forum på nettet:
Dobbeltposting er fy-fy. Oppe i hjørnet på hvert innlegg ser du en sitér-knapp, med unntak av dine egne hvor det også finnes en endre-knapp. Bruk denne neste gang du ønsker å føye til noe ekstra rett etter at du har lagt inn ett nytt innlegg.

Tilbake på tema:
Microbyer synes jeg er tøffe - de tillatter imponerende bygninger og scenarier med relativt få klosser.
Fjell i mini-fig scala er kanskje noe av det største byggverkene man kan lage i LEGO (om man ser bort fra Michas byggverk), og trenger haugevis med klosser. Heldigvis så er det kun det eksterne som må ha visse farger mens innvendig kan fjellet være hult med en ramme laget av klosser i billigere farger (røde 2x4 f.eks). Se på hva Bønna har laget, han har sikkert noen gode råd og tips til mini-fig fjell.

Den endreknappen… Jeg har sett den men glemt å bruke den Embarassed Lillibrickfjellet er nå rivd (bortsett fra veitunnelen Wink ) Jeg driver nå å bygger et mini-fig fjell, men ikke sånn jeg hadde planlagt. Jeg har et diorama (Et lite utsnitt av et stort landskap Wink ) som jeg bygger fjell på med 4-skinners jernbane (blir for stort med flere skinner Sad )
Hvis noen vil se dioramaet mitt så gå på denne linken:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3157049 Smile
På denne linken http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=317599 så kan dere se Lillibrick og hvordan figurene, bilene og togene er bygd opp Laughing
Helsing fra Arkitekten

Nettopp lagt ut nye bilder på brickshelf av Lillibrick.