Medlemskap aktivert, nå kan dere melde dere inn!

Freddie sier: Dere får utsendt medlemskort og oblater når jeg har fått registrert innbetalingen.

Men hva er de oblatene?

Oblatene blir nok ikke sendt (kanskje innlegget bør fikses) ettersom vi løste dette med barkod.

Og da var det fikset!

“Medlemmer skal betale et årlig kontingent à 100kr (gjelder kalenderåret)”

Hvis jeg melder meg inn nå vil jeg da måtte betale på ny 01.01.2011?

Korrekt.

Det er nok sånn det fungerer.
På den andre sida så er 100 kr ikke så mye mtp. alt du kan få om du gjør det nå før 16.12. :slight_smile:

Det burde vært en “overgangsperiode” i slutten av året, menmen, da får jeg vel heller si at pengene går til en god sak. :slight_smile:

Hva er alt vi kan få hvis vi gjør det før 16.12? :slight_smile:

Da får dere mulighet til å være med på LUGBULK kjøpet. Der kan du kjøpe dine utvalgte LEGO deler til en veldig lav pris rett fra LEGO sin fabrikk. Som oftest er det priser mye lavere enn du finner på Bricklink for eksempel. Og du får kjøpe delene i STORE kvanta :slight_smile:

Les mere om dette tilbudet her i denne tråden: viewtopic.php?f=4&t=963
Og når jeg ser den tråden nå så ser jeg at den bør oppdateres med hensyn til diverse grenser osv. Men det blir sikkert fikset snart :wink:

Ørlite dustete og teit spørsmål: Jeg skal nå flytte, må jeg da melde fra om adresseendring til Brikkelauget? Dere sender jo foreløpig ikke noe til meg per post, så er det nødvendig med oppdatering av post- / bostedsadresse?

Ikke ett dustete spørsmål i det hele tatt! Vi setter pris på om du sender inn adresseendring, i tilfelle vi faktiskt skal sende deg noe i posten! Om du gjør det den offisielle veien, via Posten.no, eller bare med en PM eller epost - spiller ingen rolle, valget er ditt. :slight_smile:

Har sendt betaling og mail

Kan jeg likegodt betale for 2 år med en gang? :open_mouth:

Helst ikke. Nåværende økonomisystem er ikke særlig glad i sånt :slight_smile:

Ok. Greit å ikke tulle med systemer Fon funker. Da skal jeg finne nettbanken i morgen.

Matija, er det mulig å betale til deg over paypal?

Jeg er på et skip utenfor Angola og nettet her er så treigt at jeg ikke får bruke nettbanken.
Har igjen 6 uker av turen.

Det er ikke jeg, men lauget som skal få pengene… men om du vil kan vi gjøre det sånt, så betaler jeg inn for deg via vanlig bankoverføring. Send meg en pm så ordner vi det.

Hei,

nå har jeg lurket på forumet en stund, og tenkte at det kanskje var på tide å betale kontingent og melde seg inn i lauget. Hadde i den forbindelse noen spørsmål:

  1. Fins det vedtekter for lauget, om organisering og roller? (ja, her: brikkelauget.no/side/statute)
  2. Hva brukes kontingenten til? Utarbeides det et regnskap per år? (ja, står ovenfor - spørsmålet mitt blir da om regnskapet er tilgjengelig for meg?)
  3. Utover lugbulk og faste rabatter, hvilke andre medlemsfordeler har man?

Takker for svar! :slight_smile:

Svar på punkt 1 fant du jo selv.
Svar på punkt 2: Ja, når ditt medlemskap er blitt godkjent så vil du få tilgang til flere underforum som er for kun medlemmer, der blir blant annet referat fra årsmøter og regnskap og lignende tilgjengelig.
Svar på punk 3 finner du her: viewtopic.php?f=4&t=927 samt tilgang til flere deler av forumet.
Det vil også annonseres en del spesialtilbud for kun medlemmer under en egen kategori “Spesielle tilbud” som man kun har tilgang til om man er medlem.

Bare for å nevne det så er kontingenten så lav at du kjapt tjener den inn på ett kjøp på en av de stedene hvor vi har medlemsrabatter eller ved å delta på det årlige LUGBULK innkjøpet.

Du skal være hjertelig velkommen som medlem i Brikkelauget!

Takk for svar! :slight_smile: Fant ikke vedtekter i forumet først, så oppdaget jeg etterhvert at dere også hadde vanlige nettsider med noe informasjon.

Enig i at kontingenten er lav. Hadde nok uansett vært greit at dere la ut litt info om hvordan midlene forvaltes sånn grovt sett, slik at potensielle nye medlemmer kan gjøre seg kjent med dette før man betaler inn! :slight_smile: