Manglende minifigur i boks

Jeg lurer på om det er flere enn meg som har manglet minifigurer i en uåpnet eske? I de to siste jeg har åpnet nå (Disney 2 og Lego movie 2) så har jeg hatt skeiv fordeling, samt at én av minifigurene ikke var der i det hele tatt. I Lego movie 2-esken hadde jeg 3 av hver figur og så 6 av én og manglet den siste.

Lurer bare på om andre har sett det samme fra uåpnede esker med minifigurer?

Da har jeg fått svar fra LEGO:

“Takk for at du kontaktet LEGO® Service.
Så gøy å høre at du samler på Minifigurer - Samlingen din høres imponerende ut.
Jeg er derimot lei meg for at du ikke fikk hele serien da du kjøpet eskene med Disney™ og LEGO Movie figurene. Jeg er redd vi ikke garanterer at alle figurene vil finnes i eskene og da delene til figurene bare selges i slike poser er jeg redd vi ikke har erstatningsdeler for figurene.
Jeg forstå at dette er et frustrerende svar og få og ønsker jeg kunne kommet tilbake med et positivt svar.
Jeg vil sende tilbakemeldingen din videre, aknskje dette vil endre seg i framtiden.”

Da er det altså ikke lenger slik at en boks med minifigurer skal inneholde minst ett fullstendig sett slik jeg leser svaret. Er det noen andre som har lignende erfaringer med kjøp av hele esker i det siste?

Jeg har Ikke opplevd dette, innholdet har alltid stemt med det som skrives på nett om fordeling av figurer.

Ikke jeg heller. Kan jeg spørre hvor du fikk eskene fra? Hvis de kom direkte fra LEGO, synes jeg det høres veldig snodig ut, men fra alle andre kilder vil det alltid være en risiko for at noen har snoket rundt i posene før esken kom til deg. Forsegling er ikke så vanskelig å fake.

Movie2-esken ble kjøpt i P-shoppen mens Disney2-esken ble kjøpt i Skærbæk under SFW, i LEGO-butikken der. Har en serie 19-eske fra P-shop som ikke er åpnet enda. Er litt spent på hvordan fordelingen blir i den…

Såpass! Da ville jeg også vært like overrasket som deg.

Jeg kjøpte en eske serie 19 fra P-shopen og den hadde helt normal fordeling til info :wink:
Min erfaring er at figurene ofte ligger på samme sted i esken tom, så kan ikke skjønne annet enn at du har vært veldig uheldig (alternativt heldig om du fikk flere av de figurene du ville ha :stuck_out_tongue: )…

Jeg har benyttet meg å kjøpt esker av de siste seriene, men aldri opplevd at det mangler enkelte figurer.
Hvis det er skjev fordeling i en ekse. kan det være EU og US. ekser.

Vel… Vil ikke si jeg var veldig heldig, spesielt ikke siden jeg først og fremst ville ha et komplett sett og så er alt etter det bonus :wink:
De jeg fikk ekstra av var Dorothy i Movie2-esken og ingen Dino-fyr, mens i Disney-esken var det Edna Mode som erstattet Anna.