Magasiner cluber om lego???

Jeg som nye beundrer avl ego lurer på cluber og magasiner om lego man kan få til sendt. Norsk lego club er jo ikke store greien. Sett på lego.com brickmaster men kun for amrikansk. Men så en tråd her om annet magasin. Finnes det også mail lister der man kan få info om nyheter osv??? Noen som kan hjelpe???
vennlig hilsen maffioss

Først og fremst, vennligst legg ned litt kraft på rettskrivingen din. Det var på grensen til at jeg forstod hva du ville fram til. Dette er tross alt ikke SMS, og du kan tross alt gå fram og tilbake og rette på feilplasserte mellomrom, feiltastinger osv.
Det finnes faktiskt to andre magasiner som man kan bli tilsendt, ja. De er BrickJournal og Railbricks, førstnevnte dekker det aller meste innenfor LEGO-hobbyistenes verden, sistnevnte er hovedsakelig rettet mot togentusiaster. BrickJournal koster penger uansett om du laster den ned eller om du får den tilsendt, og papirvarianten koster også mer, men er også av veldig høy kvalitet, IMO. Railbricks er gratis å laste ned, så derfor har jeg heller aldri kjøpt papirversjonen.

Nå er det jo ikke sikkert at Maffioss i utgangspunktet er norsk (?), så litt tolerant går det jo an å være. Smile

Jo, det er jo sant. Jeg tenkte ikke på det; Hva jeg så var noe som lignet på “lazy speak” som mange ungdommer rundt om i verden liker å bruke, med manglende ord, bokstavbommerter, hjerteskjærende mangel på grammatikk, etcetera. Så hvis det ikke er tilfellet, så er en unnskyldning på sin plass.

nå har det seg slik at det finnes noe som heter dysleksi eller ordblindhet skulle det vise seg at brukeren er norsk… og uansett så tok du deg tiden til å svare og du forsto hva han skrev så jeg skjønner ikke helt problemet ditt…

Hei ingerliseh og velkommet til forumet.
Tilbake til topic: som Freddie nevnte finnes BrickJournal som tar for seg generelt. Synes det bladet har ett veldig bra innhold i tillegg til at selve papiret og bildene også har høy kvalitet. Bladet er ut fra innholdet mest myntet på den voksne delen av LEGO fans, altså AFOLS.
Jeg har kontaktet Narvesen her i byen for å se om de kan ta inn bladet fast her iallefall. Mener å huske at man for mange år tilbake også kunne abbonere på enkelte blad via Narvesen…
Men LEGO lager jo også sitt eget lille magasin som heter “LEGO club magazine” eller noe slikt, men det er ganske så tynt og er nok beregnet for den yngre skaren av LEGO fans. Fant ikke noe info om dette på LEGO sine hjemmesider…

Grunnen til feilene i mine meldinger er at jeg er ordblind og dermed ikke kan se feilene mine… beklager på det sterkeste. Men om jeg skriver Farm eller bondegård spiller vel ingen rolle. Men tusen takk for stor hjelp. Nå skal jeg skjerpe meg. Ha en fin kveld alle lego elskere.

Du skal ikke beklage deg i det hele tatt, fordi du gjør så godt som du kan. Unnskyld om jeg virket litt aggresiv eller utolerant, men vi får også en del unger som ikke bryr seg om hvordan man skriver.
Det kalles nettikette, etter etikette på godt norsk. At man oppfører seg skikkelig og skriver så godt man kan. Du fyller opp begge kriterier.
Jeg hadde faktiskt problemer med å skjønne hva du skrev der helt på begynnelsen, så jeg sammenlignet med hva du skrev før, og vurderte deretter. Men i motsetning til late unger, du prøver i det minste.
Så igjen. Unnskyld.