maersk trippel e

Nytt sett januar 2014 :slight_smile:
Verdens største båt.
Maersk trippel e

Kult!! Høres svært ut! :slight_smile: Kos dere og kom med nyheter :wink:

Er vel ikke verdens største båt? Blant de største ja…
en.wikipedia.org/wiki/Maersk_Triple_E_class

Blir spennende å se hvilken skala den blir i? Tipper rundt 1:500 ut ifra bildene sett så langt.
Ulempen med modeller av så store virkelige objekter er jo at det blir lite detaljer på modellen siden den blir så liten skala.

For eskempel en Maersk Trippel E båt i minifig skala (1:40) så blir modellen 10m lang :slight_smile:

Med tillatelse fra OsteHovel:

Offisielle bilder er ute på www.brickset.com. Personlig er jeg (blitt) skuffet. Hadde håpet på noe ala Horizon Express.

Hadde vært stilig med en egen Maersk theme.

Jeg nevnte det på Eurobricks, men det må nevnes her også, det er bare et av de artigste og mest ironiske sammentreffene jeg har vært borti på lenge. Satt og svitsjet gjennom forskjellige kanaler da jeg kom hjem fra jobb i kveld/natt, og landet på Discovery, som tilfeldigvis viste en dokumentar om byggingen av nettopp Maersk Triple E-skipene.

Disse skipene er så digre at de bygges i store seksjoner, som heises på plass på en plattform og sveises sammen til å bli et helt skip. Og hva kaller det sørkoreanske verftet disse seksjonene? Noen som vil gjette? Ikke det?

Megablocks.