LokSound-lyddekodere

Hei,

pga systemoppgradering vurderer jeg å selge to av mine DCC-dekodere, ESU LokSound 3.5. Den ene har diesellyd (sånn ca Di2-traktorlyd!) mens den andre har damploklyd. Hvis ønskelig så kan jeg putte hvilken som helst lyd som finnes i produsentens database: esu.eu/en/downloads/sounds/g … sound-v35/ (de to lydene som er installert nå er diesel/52430 og steam/52411)

Her er en video med den sistenevnte in action (dessverre er det mye bakgrunnsstøy, men man kan f.eks se lyset gå av og på, høre bremselyd, startlyd, hvordan lyden følger hastigheten, osv. - det mest interessante skjer mellom 00:25 og 01:15). Dampen følger ikke med :slight_smile:
[youtube]CYKM9dTPAZ0[/youtube]
Pris: 700 kr/stk. Jeg kan ta dem med neste helg til byggemøtet, evt. sende i posten.

Jeg kan også bistå med å installere kontakter i en gammel 9V-togmotor (evt. selge en som allerede er klar) som man da bare kobler dekoderen på. For å kunne kjøre DCC-tog trenger man 9V-togskinner og en RCX-brikke (evt. en annen styringsenhet, men de andre er som regel 12V+, så jeg kan ikke garantere at LEGO-motorene tåler det i det lange løp).

Send PM eller epost hvis du er interessert.