Liste over tidligere LEGO produkter?

Hei!

Er ny bruker og synes dette virker som en interessant side som jeg ønsker å bruke!

Har en del Lego som har stått og samlet støv hjemme på barndoms rommet.
I tillegg er det noen Lego technics modeller som kom for noen år siden, som jeg kunne tenke meg å kjøpe…

Finnes det en (offisiell) liste over tidligere Lego technics modeller?

(Ønsker å selge noen av de modellene jeg har stående, og kjøpe noen av de nye technics modellene som er kommet ut de siste årene)

Alle svar mottaes med takk!

Hei
Velkommen til oss. Legg gjerne inn noen ord om deg selv på medlemstråden vår.

For en oversikt over tidligere modeller synes jeg Brickset er fin å bruke.
Et annet alternativ er Bricklink. Sistnevnte er også et verdensomspennende sted for kjøp og salg av Lego. E-bay og/eller Finn er kanskje litt enklere å benytte for salg hvis du ikke har planlagt å drive med salg over en periode.

Velkommen hit på forumet.

Det finnes også andre nettsider slik som Peeron, her kan du blant annet se hvilke deler som er i hvert sett. En annen flott sak med peeron er at man kan finne ut hvilke andre sett som akkurat en del eksisterer i og eventuelt hvilke andre farger akkurat den delen finnes i. Er sågar en link til Bricklink hvor du kan kjøpe den delen.

Ellers så er det også link til byggeanvisninger på Peeron sine sider når du omsider har funnet frem til det rette settet du er på jakt etter.

Går du ett steg videre kan du registrere alle sett du eier på Peeron, da kan du holde styr på hvor mange deler du eier og hvilke type deler du har.

Sett kan også registreres på Brickset sine sider.

Er veldig ofte linker mellom alle disse websidene også, slik at man får noe info fra en side og en annen type info på en annen.

Hei!

Takk for svar!

Har tittet inne på peeron.com

Har til nå funnet nummerene til noe av legoen som ligger på gutterommet:
5580-1 (1986)
6990-1 (1987) (Ligger demontert i original esken, men batterisyre har lekket ut i
batteriboksen)

8853-1 (1988)
8865-1 (1988)

PS: Kjøpte meg lego i går, for første siden 1988! Ble en kranbil…8258, skal ikke åpne esken før i romjulen…

Er det noen som kan si meg ca verdi på dette?

Om du bruker Bricklink så ser du priser på både brukte og nye sett der. Det gir en grei pekepinne på verdien. Ser for eksempel at 5580 Highway Rig (Model Team) ligger fra $70 til $130 for ett brukt sett og $380 til $1000 for ett nytt sett. Så det kommer vel litt ann på hvilken stand settene dine er i. Har du alle delene? Har du orginalesken og ikke minst har du de orginale byggeanvisningene? I så fall får du jo høyere pris jo mer komplett settet er.

Her er linker til de andre:
6990 Monorail Transport System
8853 Excavator/Digger
8865 Test Car

Hipphipp, og velkommen:p

Hei!

Har noen nevnt lugnet?

peeron?

Hilsen
M.a