Legonyheter 2014

Nytt LEGO sett for Inside Tour

Settet er en modell av toget som kjører rundt i LEGOLAND Billund Resort nå, men er ikke den orginale som var i parken da den åpnet.
Det toget som kjører i perken per dags dato er opprinnelig fra den tyske LEGOLAND parken som ble stengt på 70-tallet.

4000014
[attachment=0]10473191_10152417818380860_1339573797_n – Kopi.jpg[/attachment]

Nice! :smiley:

Btw er ikke det en ny togskinnetype, eller nygammel rettere sagt med dark grey skinner og svarte sviller istedet for de klassiske blå-hvite?

Og hvordan kan man enklest skaffe seg ett sett?

Det settet ble kun gitt til deltakerne på årets LEGO Inside Tour (derav 15 / 80 på esken), så med mindre det dukker opp på Bricklink eller eBay så er nok svaret at du ikke får tak i det. Det finnes dog inventory, så hvis instruksjonene dukker opp til nedlasting så får du jo bygget det ved å kjøpe delene løst, men da åpenbart uten klistremerkene til settet. Det har også hendt at enkelte av disse settene, eller klistremerkene til dem, dukker opp på auksjon på f.eks LEGO Fan Weekend i Skærbæk, men da pleier de naturlig nok å gå for høye summer.

Meget misunnelig. Skal det bygges eller spares?

Klistremerker skal i hvert fall spares. De må bare komme først :wink:
De var misfornøyde med hvordan klistremerkene ble av kvalitet så de tok de ut av eskene og skal få laga nye og sende til oss.
Klistremerkene her printes lokalt i Billund så kvaliteten blir så som så.

Men kommer nok heller til å se om jeg har alle delene og lage det utenom.
Bakpå esken så er det et spesielt bilde, så har ikke så veldig lyst å kvitte meg med den.

80 er 80 sett per tour per år. Så i år er det produsert 4x80.

Er det noen prints eller er alt klistremerker?

På toget er det trykk på 2 sorte 1x2 brikker med tallet 132.

Ser egentlig ut som kun 1 sticker. LEGOLAND skiltet.
Har ikke åpnet esken min så har ikke sett i bruksanvisninga.

Leste nettopp omtalen av settet på New Elementary, og det ser ut som du har rett i det - bare de 1x2-klossene har print. Fint sett, for øvrig, ville tatt seg pent ut sammen med Piper-flyet fra 2012 :slight_smile:

tumbler tid :smiley:
usatoday.com/story/life/movi … /12909645/

Hei.

Var innom den lokale legobutikken jeg bruker, og de får inn nyhetene som lanseres August nå i slutten av Juli. Håper veldig 42030 er med på lasset da så jeg rekker å bygge den og kanskje dumperen til høstferien:)

Wow! Den venta jeg ikke å se i LEGO med det første… :smiley: Ser at den ligger på shop.lego.com til 1999,- NOK.
Utgis 1. september, tilgjengelig 18. august for VIPer (kilde: Bricks & Bloks).

Her er LEGO Design-videoen:
[youtube=wide]iYWUvEw6C7Q[/youtube]

Gledar meg til den der, syns den ser meeeeget rå ut! Synd det skal koste så mykje.

Gleder meg så til denne kommer

Steinar

Noen flere som har sett at
[setimg]21050[/setimg]
er nå tilgjengelig på lego shop? :smiley:

Hva er det? Er et veldig lite bilde serru :wink:

Beklager, det er [set]21050[/set]

Siste Winter Village sett offisielt lansert

http://brickset.com/sets/10245-1/Santa-s-Workshop

Ahh, nydelig set! :smiley:

Flott sett, men en av reinsdyrene skulle jo hatt en rød nese. Merkelig at de har glemt det :slight_smile:

Jeg mener å ha hørt at noen eier lisensen til Rudolf, så det kan være årsaken til at de ikke har slengt på en rød nese…