Legonyheter 2014

Blandt anna nye tog =)

og non flere fra Neoape.com
21020 The Trevi Fountain
21107 Minecraft Microworld: The End.
31024 Creator Roaring Power (372 pieces, 3-1 Creator set, Sports Car-Dinosaur-Seaplane)
31026 Creator Bike Shop Café (1023 pieces, 3-1 Creator Set, Bikes shop/cafe-Auto shop-Flower shop)

Så plutselig denne, [setimg]40110[/setimg] på S@H… Den har gått meg hus forbi inntil nå. Artig sak.

brickset.com/sets/40110-1/LEGO-City-Coin-Bank

shop.lego.com/en-NO/LEGO-City-Co … ng=listing

75059: Sandcrawler er nylig annonsert! Pris: 2,799 DKK iflg. pressemeldinga som er gjengitt på BrickSet.
Settet ser snasent ut, selv om den prismessig ligger i høyeste laget for min del.

Mulig det er bare meg, men den minner litt om saker sønnen min på 4 bygger av og til… Mulig jeg ikke er Star Wars interessert nok… Kanskje en brannfakkel, men hvorfor er det så spennende å lage en modell av noe som i utgangspunktet ser så ekstremt kjedelig og detaljløst ut?

Ikke det at jeg har sett noen SW-filmer, men generelt:
-Morsomt å kjenne igjen ting og detaljer fra ting man personlig liker
-Interesant med nye bygge-løsninger for å gjenskape noe
-Serier folk samler på
-Mange nye sett har nye deler og farger
-osv osv…

Derfor er det veldig ulikt hva folk samler på og har sansen for.
Vi er vel bare veldig forskjellige, og det syns jeg LEGO har vært veldig
flinke å dekke!
Og uansett hva vi samler på, så har det LEGO-stempelet på, og bringer
oss sammen her :smiley:

Skal være enig i at en Sandcrawler i utgangspunktet ser kjedelig ut, men dette er en diger modell og det er først når du åpner opp og ser inni at de interessante detaljene viser seg… Men som med Star Wars-serien for øvrig (samt andre serier som Ninja Turtles, Ringenes Herre, Marvel og DC Super Heroes osv.) så er dette settet først og fremst myntet på fansen, og kanskje da spesielt “blodfansen” (som jeg antar også vil være interessert i andre dyre sett som f.eks. Death Star og Imperial Star Destroyer) når man kommer over et visst prisnivå…

Som Andrew skriver…

…hjertens enig! :smiley:

Video av disse togsettene fra New York Toy Fair (av The Brick Show):

[youtube=wide]684H_PBzVEU[/youtube]
[youtube=wide]v0b-LywhifY[/youtube]
[youtube=wide]30R4jrC3Bh0[/youtube]

Vel, må nesten si at lego taper seg litt på togkonseptet sitt fra gant til gang… Vognene blir mindre (og færre, se på 60052), og ting ser generelt dårligere ut…

60052 har jo tre vogner… og lastebil, truck, “kontor” OG heisekran. Er jo MER her enn forrige Cargotog…

60051 derimot er en stor skuffelse. Store enkeltdeler og ingen dører! Snakker om tog, her er en som har hatt det gøy…: youtube.com/watch?v=wYqvkjh3iJc#t=214

Edit: skrivefeil

Jøss, den siste vogna der har jeg faktisk ikke lagt merke til…

og om den videoen, folk har for lite og gjøre :stuck_out_tongue:

De nye togene er forbedret på det området at det følger med flere ting å leke med i hvert sett, det synes jeg er positivt!

En ting la jeg merke til fra videoene og det er at det er de vanlige svingene som følger med ikke flexi skinnene som de hadde i de siste settene
De kan nok være til nytte enkelte steder men synes da vanlig svinger passer best når man skal lage oval bane. særlg når man setter det på gulv.

Og loket i cargo sett 60052 har sporet av med bakerste boggien.
Pen sett synes jeg.
:wink:

LEGO Creator Expert Fairground Mixer (10244) ble offentliggjort i dag på The Sydney Brick Show i Australia.

Ages 16+, 1,746 Pieces
US $149.99 – CA $179.99 – AU $199.99 – DE 129.99€ – UK £119.99 – DK 1,199.00 DKK

youtube.com/watch?v=xOGKb0sLTPA

flickr.com/photos/tormental … 366304303/

Jeg personlig er superfornøyd! Hele 12 minifigs og mye nye deler!

Det er ikke ofte jeg sitter og måper over årets nyheter fra lego, men denne karusellen klarte det, denne MÅ jeg ha!

jamie berard er mannen som virkelig kan lage Lego, virkelig imponert, dette er et må ha sett.

Steinar

Veldig enig! De siste 4 (?) settene han har kommet med (Horizon Express, Sydney Opera House, Parisian Restaurant og nå Fairground Mixer) er alle imponerende og jeg gleder meg virkelig til fremtidige sett!

Nå er sistnevnte også blitt listet på S@H til 1299 NOK, kommer 01.06.2014 og kanskje mulighet for Early VIP i midten av mai?

shop.lego.com/en-NO/Fairground-M … ng=listing

Tror du kan øke det antallet “litt”, tidligere har han jo laget Sopwith Camel, Mini Modulars, Pet Shop, Grand Emporium, Fire Brigade, Green Grocer og Cafe Corner. :wink:

I går (15.05.14) ble 10244 Fairground Mixer tilgjengelig for VIPs i S@H og fysiske LegoStores. Med på kjøpet får man 5002127 Flashback Shredder™ og 40108 Balloon Cart i tillegg til gratis frakt og 129 poeng. En god deal med andre ord.

Bilde av årets Winter Village set - 10245 er sluppet.
Settet heter: Santa`s Workshop og du finner bilde under denne linken:

eurobricks.com/forum/index.p … app=portal

Blir nok dette settet også:)