Legoland: Bytting av minifigurer

Skal snart ta en tur til Legoland i Billund med familien og har et lite spørsmål:

Siste tur til Billund var i mai 2013, og hvis jeg ikke husker helt feil så kunne man bytte Collectible Minifigures i parken hvis man ønsket. Tror det stor et lite utvalg av figurer i kassene i de butikkene hvor man f.eks kunne kjøpe klær eller andre LEGO-effekter.

Er det noen som har vært i Billund i det siste og vet om man (fortsatt) kan bytte minifigurer der? Hva er reglene i så fall? Kan man ta med (komplette) CMF’er hjemmefra og bytte, eller må de være kjøpt i parken?

Forrige gang jeg var i Billund var før LEGO-dilla hadde satt i gang (igjen) for min del og jeg hadde ikke noe særlig CMF’er den gangen, men nå sitter jeg med noen dubletter som det hadde vært kjekt å bytte hvis det var mulig, så det hadde vært greit å vite om det var aktuelt å ta med noen eller ei… :slight_smile:

Vi hadde med komplette I hver sin zip pose og byttet ved diskene/kasseapparatene :wink:
Men var dårlig utvalg den gang… (2 år siden)

Takk for svar :slight_smile:

Turen ble unnagjort i slutten av forrige uke, og her er mine erfaringer:

Hadde med 5 stk CMFer (med plate og tilbehør) fra forskjellige serier som jeg ønsket å bytte i andre figurer.
Var innom flere av butikkene for å se hvordan utvalget var, men i all hovedsak var det kun minifigurer av type CMF fra The Simpsons series 2 i disse butikkene, sammen med ymse City-figurer av forskjellige slag. Butikken som helt klart hadde størst utvalg, var butikken i Western-delen av Legoland (tror butikken het “Minifigure Shop”); her stod det flere titalls figurer på et brett. De andre butikkene hadde stort sett et sted mellom 5 og 8 figurer stående foran kassa, og stort sett uten plate og tilbehør.

Endte til slutt opp med følgende utvalg. Ikke superfornøyd, men var i alle fall figurer jeg ikke hadde, greit inventar i City ++…

Fikk stort sett inntrykk av at disse figurene som ble byttet var figurer som folk hadde laget fra “design din egen minifigur”-veggene som er i Minifigure shop og Lego Shop ved inngangen til Legoland. Trodde de kun bytta CMFer, så litt skuffa der.

Noen som har prøvd det i det siste? Er det fortsatt stort sett raske figs eller kan en bytte til seg komplette CMF også?

Var i Legoland i juni, og da kunne man bytte minifigurer man hadde med.
Det som ikke ble annonsert, var at man også kunne bytte CMF som var i pakkene som de solgte der - så vi byttet de duplikate Harry Potter-figurene vi hadde med damen i boden ganske nærme inngangen.
(Bort med Draco - inn med Harry Potter!) :stuck_out_tongue: