Legoland Billund tidlig i august, har jeg gått på en smell?

Vi lovet ungene i fjor at i år skulle det bli Legoland på dem. Men på grunn av andre planer blir dette nå første uken i august (vi skal være i Danmark mellom 28.07 og 04.08).

Spørsmålet er om jeg har gått på en real smell med tanke på høysesong? Leser litt om Legoland og det er veldig mye snakk om uendelige køer for bortimot alt fra karuseller til dobesøk.

Noen som har tips eller erfaringer med dette? Leser noen steder at man bør ta turen dit søndag fordi få ikke-dansker tar turen dit i helgene (lørdag er typisk reisedag for de som leier feriehus). Eller på dager med middels/dårlig vær.

Jeg kan skrive under på at dårlig vær hjelper, i alle fall. Pakk regntøy til alle og hiv dere rundt om det regner en dag :laughing: Det regnet begge dager vi var der i juli, så jeg vet ikke hvordan det blir om det er sol.

Ellers er oktober midt mellom danskenes og østlandets høstferier genialt, oppdaget vi i 2017. INGEN kø.

Jeg skal reise til LEGOLAND i August uke 32 i år. Jeg har vært i LEGOLAND i Billund i August
månedene det har vært fint vær. Jeg har opplevdd dårlig vær en gang i LEGOLAND i Billund.
Ellers har det vært fint vær.

Var der i midten av Juli i fjor. Det var en del folk og litt kø, men ikke noe kritisk. Man forventer jo litt folk når man går i Legoland :slight_smile: det var et par ting vi hoppet over men fikk stort sett sett alt vi ville og kjørt de karusellene vi ønsket.

Litt regn på starten av dagen hjelper, men det er vanskelig å planlegge.

Dra dit tidlig når parken åpner og gå hurtig forbi de første attraksjonene. Da kan du bevege deg innover i parken foran “bølgen” og ha behagelige køer hele formiddagen.

K